חרף תקנות הקורונה: מאות צעירים השתתפו בהתקהלויות היום (שבת) באזור שוק הפשפשים ביפו, במסיבה לכבוד חג הפורים, זאת בניגוד להנחיות. במשטרה יודעים על ההתקהלות האסורה, וקנסו עוברי אורח ובעלי עסקים. מהמשטרה נמסר כי אמנם לא קיים איסור על שיטוט ברחובות, אך כן מדובר בהתקהלות מסוכנת שעלולה לפגוע בבריאות הציבור.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את חגיגות הצעירים, ואמר כי "קשה מאוד לראות את התמונות האלה במסיבות פיראטיות שמסכנות חיים. אין שום סיבה להפרות האלה".

גורם במשטרה מסר ל"מעריב": "אין עצורים, ומותר להסתובב ברחוב וגם לקנות טייק אוואי. ללא ספק יש בהתקהלויות המתועדות סיכון, אבל יש בעיה לאכוף. התקנות שהשיתה הממשלה הן כמו 'גבינה שוויצרית' עם החורים שיש בהן". 

‏עיריית תל אביב יפו שחררה הודעה בתגובה למסיבה ההמונית בשוק הפשפשים, וכתבה כי "צר לנו על ההתקהלויות המשקפות זלזול בהנחיות. עם זאת, האחריות לפיזור נמצאת בידי המשטרה".

בתוך כך, המשטרה פרסמה הודעה בה היא הבהירה כי "בניגוד לפרסומים שגויים, נבהיר כי שוטרי תחנת יפו מבצעים משעות הבוקר אכיפה מוגברת באזור 'שוק הפשפשים' למען שלום הציבור, לצד כריזה לנוכחים הרבים לשמור על ריחוק נדרש ועטיית מסיכות כנדרש, למען בריאותם. עוד נבהיר, כי עצם נוכחות הציבור במרחב הציבורי ורכישת מזון אינה מהווה עבירה עפ"י ההנחיות בעת הזו, לפיכך כל טענה שגויה בהקשר לאכיפה ראוי שתדחה על הסף". 

שוק הפשפשים, יפו (צילום: הדר זיידמן)
שוק הפשפשים, יפו (צילום: הדר זיידמן)

כזכור, המשטרה חילקה בסוף השבוע אלפי דו"חות למפרי ההנחיות למיניהם. שר הבריאות, יולי אדלשטיין אמר בנושא כי "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם”, אדלשטיין אמר ל"מעריב" כי "אסור לנהוג בסלחנות על כל הפרת הנחיות בפורים. לא למסיבות הדבקה ולא לטישים. זו הפצת מגיפה באופן מכוון ואסור להקל ראש בכך".

כמו כן, דוח אמ"ן שהתפרסם אתמול הראה כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ולהתקרב ל-1, והיום הוא נקבע על 0.97. באמ"ן קראו לממשלה לשקול מחדש את צעדי הפתיחה האחרונים, לאור העלייה המדאיגה בתחלואה.