אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, יצא היום (שבת) נגד האמירות של גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, ונפתלי בנט, יו"ר ימינה, כי לא ישבו תחת יאיר לפיד: "כולם חייבים לוותר על האגו, אם רוצים להחליף את נתניהו, לא צריך להתחיל לבנות קואליציה בתוך אופוזיציה. זה לא נכון". את הדברים אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

עוד הוסיף ליברמן כי "יש מנגנון אחד שחייב להיות מקובל על כולם, כל מפלגות האופוזיציה חייבות להסכים. מי שיביא מירב המנדטים הוא המועמד. כל מי שאומר אחרת משחק לידיו של נתניהו".

ליברמן גם אמר כי יש לבטל את חוק הלאום ועל מדינת ישראל "לחוקק חוק חדש המתבסס על מגילת העצמאות. אנחנו הצבענו בעדו אבל זו הייתה טעות. כאיש ימין פרגמטי לא ראיתי שהוא חיזק את המדינה היהודית במילימטר. הייתה פה פגיעה קשה בבעלי הברית הכי נאמנים שלנו מאז 48, העדה הדרוזית.

יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

בנוסף, תקף ליברמן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "יש פוליטיקאי בכיר אחד שנסחט יום יום. מדובר בנתניהו שנסחט ע"י בני משפחתו וככה הם מקבלים נגישות לתהליך קבלת החלטות בנושאים הכי רגישים, מעורבים במינוי בכירים גם במערכת הביטחון. הוא פוחד מהמשפחה שלו, הם יודעים עליו יותר מדי, ומכניס אותם למעל הכי סגור כי הוא פוחד מהם". 

עוד ביקר בחריפות את נתניהו בעקבות הדיווחים לפיהם סגן השר פטין מולא נועד עם אנשי הרשות הפלסטינית כדי להשיג תמיכה של אזרחים ערבים בליכוד: "זאת הייתה פגישה מאורגנת, נתמכת ע"י הצבא ושב"כ. זה לא פגישה שמארגנים מדקה לדקה. השאלה היא מה הרש"פ רצו בתמורה - אולי זה שלא מפנים את חאן אל אחמר, אולי זה שכרגע מחבלים התחילו לקבל חזרה כסף בניגוד לחוק הישראלי מהרש"פ, אין ארוחות חינם".