משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ראשון) כי בסוף השבוע אובחנו 1,429 נדבקים חדשים בקורונה, זאת מתוך 24,291 בדיקות שבוצעו. בכך עולה שיעור הבדיקות החיוביות ביחס לימים האחרונים ומתייצב על 6%. 776 חולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים, מתוכם 241 מונשמים. 

מקדם ההדבקה ממשיך אף הוא במגמת העלייה ונמצא היום על 0.99, לאחר שבסוף השבוע שעבר עמד על 0.97. מקדם ההדבקה בחברה הערבית הוא הגבוה ביותר, ועומד על 1.12.

הבוקר התראיין פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש בכאן ב' ומתח ביקורת על חגיגות פורים שראינו בימים האחרונים. עוד אמר פרופ' אש כי "אם מקדם ההדבקה יעלה מעל 1 נשקול מחדש את המשך פתיחת המשק".

מתחם חיסונים לנגיף הקורונה (צילום: ללא קרדיט)
מתחם חיסונים לנגיף הקורונה (צילום: ללא קרדיט)

באמ"ן קראו לממשלה בתחילת סוף השבוע לשקול מחדש את צעדי הפתיחה הבאים במסגרת היציאה מהסגר עקב העלייה המדאיגה בתחלואה. החשש הגדול במערכת הבריאות הוא כי בשל מספר לא מבוטל של הפרות ההנחיות בחג הפורים, למרות העוצר הלילי, צפוי מקדם ההדבקה, לעלות אף יותר בתקופה הקרובה.

"למרות הירידה התלולה והחיובית במספר המאושפזים חולי הקורונה במרכז הרפואי הרצוג בירושלים, אנחנו צופים בדאגה במגמה המדאיגה של עליית מקדם ההדבקה. מוטרדים מכך שעדיין אלפי מאובחנים חדשים מתגלים מדי יום, וזה רק בתחילת חג הפורים. מקווים לנס חנוכה בפורים", אמר ד"ר יעקב חביב, מנהל בית החולים.

במקביל, בניו יורק זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט במהירות לאחרונה ונושא מוטציה אשר קושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. "לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים, בין ישראל לניו יורק, קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל, ומומלץ לפעול לצמצומו", הזהירו באמ"ן.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בישר ביום שישי אחרון למנהלי קופות החולים כי נחתם הסכם בין מדינת ישראל וחברת פייזר, כך שתובטח אספקת החיסונים לישראל למשך ארבעה שבועות נוספים. כזכור, משרד הבריאות הזהיר בשבוע שעבר את נציגי קופות החולים כי בעוד כשבועיים יסתיימו משלוחי החיסונים לקורונה מחברת פייזר.

עם זאת, במשרד הדגישו כי למרות סיום המשלוחים - לא צפוי מחסור בחיסונים, שכן במקביל צפויים להתחיל להגיע לארץ בשבועות הקרובים משלוחי חיסונים של חברת מודרנה.

בתוך כך, כתב הבוקר שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "מעל לשמונה מיליון חיסונים, מעל לשלושה מיליון מחוסנים. אבל זה לא מספיק למציאות של הפרות, מפגשים ומסיבות. חייבים להתאפק. אנחנו יכולים להיות בסוף המאבק".

מצב החיסונים לקורונה בישראל, 28.2 (צילום: צילום מסך)
מצב החיסונים לקורונה בישראל, 28.2 (צילום: צילום מסך)
מצב החיסונים לקורונה בישראל, 28.2 (צילום: צילום מסך)
מצב החיסונים לקורונה בישראל, 28.2 (צילום: צילום מסך)