יו"ר "ישראל ביתנו", חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר הבוקר (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מפחד פחד מוות מפני משפחתו" ומתייעץ איתם לגבי כל החלטה. "אין החלטה שמתקבלת בלי התייעצות משפחתית", אמר ליברמן והוסיף: "הם מתערבים בכל דבר, בכל מה שנעשה. הם שותפים לכל סודות המדינה, לכל המינויים הבכירים כולל במערכת הביטחון וככה זה מתנהל". ליברמן אמר את הדברים בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס גם לטענות על אפליה בוועדת החריגים בנתב"ג ולבחירות הקרובות.

ראית את התמונות מנתב"ג?
"ברור שמה שהוקם שם בנתב"ג זה ועדת מאכרים שמסדרים למקורבים יציאות וכניסות, הכול חופשי. 170,000 אלף ישראלים תקועים כרגע בחו"ל ובקצב של 200 חוזרים ליום, נחשב כמה זה ייקח".

אליך לא פנו?
"טילפנו ואמרתי לכולם שאין לי מה לעשות, תפנו לוועדה, נקודה. אפילו לא חשבתי לפנות למישהו, להפעיל קשרים כאלו ואחרים".

מי מפעיל קשרים?
"יש תעשייה שלמה סביב ש"ס ויהדות התורה, תעשיית מאכרים שמסדרים כניסות ויציאות". 

זה אומר מה? אנשים שהם לא בתוך המאכריה לא יכנסו?
"יש כל מיני קריטריונים בוועדה שאמורה לאשר כניסה ויציאה, אתה כל יום קורא על מקרה מזעזע, בן שלא יכול להגיע לאמו שנמצאת על ערש דווי בקנדה, משלחת של תעשיות ביטחוניות שאמורה לצאת עם העבודות שמספקות פרנסה לאלפי משפחות וכולם מסורבים. איך כל מיני חבר'ה מצליחים להתגנב לתוך מדינת ישראל זה דבר לא פחות חמור. איך זה קורה שלבני גנץ עם כל הממונה על משרד המשפטים אין נציג בוועדה הזאת? זו באמת מין וועדה כמעט פנים חרדית עם אינטרסים של שרת התחבורה".

יש לך נתונים? מי שמרוויח הוא החרדים?
"אני יכול להסתמך רק על הפרסומים בתקשורת. הרי ברור שכל מה שהממשלה עושה זה כישלון ניהולי, יש פה ניהול כושל ואחד הסממנים לניהול הכושל הוא היעדר הנתונים והיעדר השקיפות. אתה לא מסוגל גם כח"כ, תבענו דיון בכנסת מקווה שהשבוע נתכנס".

קשה לסמן אנשים.
"כנס כרגע לאתרים של ביטוח לאומי, הלמ"ס, שירות התעסוקה, אין נתון אחד לגבי המובטלים. כמה מובטלים יש במדינת ישראל?".

יש ידיעות סותרות. בישראל היום מדווחים שרק 50 אחוז חרדים וכל השאר מהמגזר הכללי.
"אני לא יודע אם זה 50 אחוז".

זה גם מספר גדול ביחס למספר באוכלוסייה.
"זה מספר גדול, למה לנו לנחש? ממשלה חייבת לספק באמת נתונים הכי מדויקים, אני לא יודע מאיפה 'ישראל היום' קיבלו את הנתון של 50 אחוז. אני לא הצלחתי לקבל וביקשתי שבכנסת משרד התחבורה ומשרד הפנים יביאו לנו נתונים מדויקים אבל זה חלק מההסתרה. זה כמו שהחלטה שאני לא מבין, 30 שנה הפרוטוקולים של דיוני הקורונה חסויים, למה?".

בעניין הכניסה לארץ, יש פה תרגיל פוליטי? להכניס מצביעים פוטנציאליים של גוש נתניהו?
"אני לא צריך לנחש, ברור שזה מתנהל בצורה קלוקלת, בצורה לא תקינה".

אבל זה פעולה של מאכרים או שיש יד מכוונת?
"גם וגם, גם אצל אותם אנשים שמקבלים, שדוחפים, ברור שבתודעה מאחורה יושב גם הנושא של הבחירות ואין ספק שזה חלק אבל זה שילוב כמו תמיד, גם מאכרים וגם ח"כים חרדיים שמפעילים קשרים, הם מבינים מה המשמעות".

מי שיוצא מתחייב לחתום שהוא לא חוזר במהלך 60 יום.
"בן אדם שיצא להלוויה של אמו, דיבר קונקרטי שפנו אליי ואמרתי שאני לא יכול לעשות כלום, יצא למוסקבה שם אמו נפטרה ולא מסוגל לחזור, תקוע שם ואומרים לו 'תחכה'. איך זה יכול להיות? אנשים יוצאים מסיבות הומניטריות".

נלך לפוליטיקה, איך הייתה הפגישה עם לפיד? מה הייתה המטרה?
"הפגישות שוטפות גם עם לפיד וגם עם אחרים. אין מטרה קונקרטית מעבר לתחזוקה של אותו גוש של ארבע מפלגות".

התפרק?
"אני חושב שזה נקרא לירות בתוך הנגמ"ש, כי כשמקימים קואליציות בתוך אופוזיציה, זה דבר שמשחק לידיו של נתניהו".

אתה מתכוון לבנט וסער.
"זה מיותר לגמרי. כל אחד שרוצה להקים גוש פוגע במאמץ להחליף את השלטון. אין לי מחויבות לאף אחד, המחויבות שלי להחליף את השלטון וצריך פה להסכים על דבר אחד – קצת לוותר על האגו".

כשלפיד מגיע אליך לפגישה, מה הוא רוצה להשיג?
"אין התחברות, יש פגישות שוטפות, אני לא מתכוון להתחבר לאף אחד. אם רוצים להחליף את השלטון צריך לשמור על התיאום של ארבע המפלגות, צריך להסכים על עקרון אחד - מי שמביא את מירב מנדטים יהיה מועמד ולא משנה אם גדעון או בנט".

בנט וסער אומרים שלא ישבו תחת לפיד.
"אני זוכר שלפני שבוע בנט וסער תקפו אחד את השני, עכשיו יש ציר. חבר'ה ככה לא בונים חומה, ככה לא מחליפים".

עד הבחירות ישנו את דעתם?
"אני חושב שמה שצריך להיות ברור לכולם, זה שיום למחרת הבחירות ארבעת ראשי המפלגות שחתמו על הסכם העודפים צריכים להרים טלפון אחד לשני ולהסכים שמנהלים משא ומתן".

מי יעמוד בראש הגוש?
"מי שיביא את מירב המנדטים, הוא המועמד".

כרגע זה לפיד.
"אני לא יודע מה יקרה עד הבחירות אבל כל רעיון אחר הוא פשוט כישלון מראש ואני חושב שטועים מי שמנסים להצטדק. זה שנתניהו מנסה להדביק למישהו 'אתה שמאלני', מה הקשר בכלל של נתניהו לימין? הוא מתחנף לרשות הפלסטינית, מנסה לגייס קולות של ערביי ישראל באמצעות אבו מאזן, יוצא ציר עם תנועה אסלאמית מנסור עבאס. נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות, ישב וחתם הסכמים עם ערפאת, העביר לו שטחי יו"ש, העביר לו את חברון, מה הקשר שלו לימין? לא צריך להצטדק, צריך לתקוף אותו ולהסביר את האמת".

אתה לא רואה שהממשלה הבאה אם זו תהיה הקונסטלציה תתנהל ברוטציה של ארבעה אנשים.
"לא צריך שום רוטציה, כל הרוטציות פוגעות ביכולת הממשלה לתפקד ולקבל החלטות".

מתנגד לרעיון הרוטציה?
"אני חושב שזה רעיון מיותר, אם זה מה שיפריד בין החלפת השלטון אני לא שם על זה וטו מוחלט, אני חושב שזה מיותר. אין צורך ברוטציות, הן בטח לא הועילו ממה שראינו".

יש סיכוי שסער ובנט מקימים גוש לאחרי הבחירות.
"פרשנות היא המקצוע שלך, לנחש אני לא יודע. אני חושב שמבחינת טובת מדינת ישראל חייבים לשמור על התיאום, לוותר על האגו".

לו לפיד יהיה רה"מ הבא, אתה סומך עליו? הוא מתאים?
"מה שאני לא רגוע כשנתניהו ראש ממשלה, פחות רגוע אם בני גנץ יהיה רה"מ. אני חושב שלפיד הוא בהחלט בן אדם שאני יכול להגיד שאין בו רוע, אין בו זדון".

ויכולת יש?
"אני לא אובייקטיבי, סך הכל לפיד, סער, בנט ואני מתחרים על אותם קולות, האם אני סומך? כנראה הגעתי למסקנה שהכי גרוע זה להשאיר את נתניהו".

אתה לא אומר בצורה מפורשת שאתה סומך.
"בטח שאני סומך על כל אחד מכל הרביעייה, סומך הרבה יותר מעל האלטרנטיבה. יש פה ארבע מפלגות סבירות עם אנשים סבירים ואני לא אתן ציונים לאף אחד".

אבל ארבע מפלגות לא מספיק.
"ארבע המפלגות האלה זה בהחלט מספיק, אם אני מסתכל על הסקרים של יום שישי ב'מעריב' נתניהו עם החרדים ועם סמוטריץ' ובן גביר ואפילו עם ימינה מגיע ל-59 מנדטים. ארבע המפלגות מגיעות ל049 כמדומני. יש מפלגת העבודה, אולי זליכה או מרצ, יש מספיק".

כל אלה מקובלים עליך?
"בטח שיאיר גולן מקובל עליי הרבה יותר ממנסור עבאס או מאיתמר בן גביר. הבן אדם היה סגן רמטכ"ל, אלוף פיקוד הצפון, אלוף פיקוד העורף. עבאס הוא השותף הטבעי החדש של נתניהו".

החרדים?
"אני חושב שכול מי שבונה על הקואליציה, שמעתי את לפיד מקובלים עליו, ראיתי את ברביבאי נותנת כותרת. מי שרוצה את החרדים בקואליציה, צריך להגיד באופן גלוי שהוא מוותר על האג'נדה האזרחית, נישואים אזרחיים יחד עם דרעי, ש"ס או יהדות התורה לא הולך ביחד. לכן ישראל ביתנו היא המפלגה היחידה שאומרת בצורה ברורה – לא נשב עם החרדים. גם המיעוט הכי מדוכא, הכי מקופח, שהוא 44 אחוז מאוכלוסיית ישראל וזה הציבור החילוני, גם הוא זכאי וראוי לייצוג הולם ולכמה הישגים. לא יכול להיות שהחרדים יכתיבו לרוב את אורח החיים לכן אני אומר ללפיד, בנט וסער, אם אתם בונים על קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה - תשכחו מאיתנו".

אמרת אתמול לרינה מצליח, נתניהו נסחט על ידי בני משפחתו. למה התכוונת?
"התכוונתי בדיוק למה שאמרתי, כל דיירי רחוב בלפור התרגלו שהם יכולים להשתלח בכולם".

באיזה מובן?
"במובן האישי".

מחזיקים מידע עליו?
"האיש פוחד פחד מוות מבני משפחתו, ולכן משתף אותם בדברים שהם סוד מדינה כמוס שאין להם שום חובה ובטח שום זכות להתערב בתהליכים. הם שותפים לקבל החלטות, למינויים הכי עדינים בניגוד לכל מנהל תקין".

מחזיקים בסודות מדינה?
"הם שותפים לכל סודות המדינה, לכל המינויים הבכירים כולל במערכת הביטחון וככה זה מתנהל".

איך אתה יודע?
"אני אומר שהם שותפים לכל החלטה, אין החלטה שמתקבלת בלי התייעצות משפחתית. הם מתערבים בכל דבר, בכל מה שנעשה".

איך זה מגיע לסחיטה?
"גם נתניהו מבין שכל מה שהוא עושה זה בניגוד לכל הדברים המקובלים להתנהלות תקינה אבל אין לו ברירה. הוא פשוט פוחד פחד מוות מבני משפחתו ולכן משתף אותם".

אבל למה? כי מה יקרה?
"עניתי מספיק, תודה רבה לכם, צריך לרוץ הלאה. שיהיה לכם שבוע טוב".