השרה לקידום קהילתי, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ציינה היום (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלה כי היא אינה מתחרטת על החלטתה לעבור למפלגת הליכוד: "לאחר שנה בסבך הפוליטי והאישי, אני עומדת איתנה מאחורי ההחלטה שלי והבחירה שלי".

בפוסט, בו לוי אבקסיס גוללה את שעברה בשנה האחרונה, סיפרה כי היא שילמה על כך "מחיר כבד. עברתי שנה של הכפשות וגידופים, מהתקשורת והעיתונאים ועד אחרון הצייצניים. המשפחה שלי ספגה וסופגת אש יום יומית מאותם אנשים ש"הנאורות" היא "נר לרגליהם".

השרה, ששובצה במקום ה-26 ברשימת הליכוד, בחרה להקביל את החלטתה לזו של אסתר המלכה, כיאה לחג הפורים אותו אנו חוגגים: "בפורים לפני שנה, כשניצניה של מגפת הקורונה החלו להתפשט גם אצלנו, בזמן שקראתי את המגילה, התגבשה אצלי אחת ההחלטות המורכבות שלקחתי בקריירה הפוליטית שלי".

היא המשיכה: "חשבתי, ברגע הסימבולי הזה, על ההקרבה של אסתר המלכה לעם היהודי, והמחשבות נדדו לעבר ההקרבות שאנחנו כנבחרי ציבור צריכים לעשות על מנת לשרת נאמנה את טובת אזרחי המדינה".

לוי בחרה להבהיר למבקריה כי "חוכמת הבדיעבד הפעם הוכיחה לי שעמידה על העקרונות שלי הביאה את ישראל להסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב (שלא היו אפשריים בממשלה בתמיכת המשותפת, לראייה הם הצביעו נגדם), ליותר מארבעה מיליון אזרחים מחוסנים לקורונה, הישג חסר תקדים ברמה העולמית, ו - 110 מיליארד ₪ שהושקעו בתוכניות כלכליות להבראת המשק".

לבסוף, בחרה לסיים עם "אותו המשפט שחתם את הפוסט שלי מלפני שנה, כי עכשיו הוא רלוונטי מתמיד -  אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט".

כזכור, לוי עוררה את זעמם של מצביעי מפלגת העבודה-גשר-מרצ. לאחר תוצאות הבחירות, בהן שובצה שניה ברשימה שהתגבשה, החליטה שלא לתמוך בהקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. בנוסף, עזבה את הרשימה באמצעותה נכנסה לכנסת, וחתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד.