חברת מרימון גז טבעי צפון, בבעלות קבוצת רימון וקרן נוי, ובעלת רישיון חלוקה של אזור הצפון, חיברה לאחרונה שני מפעלים נוספים באזור חיפה לרשת הגז הטבעי. המפעלים שחוברו הם "גדות ביוכימיה" במפרץ חיפה ו"משתלת שפר" לייצור שתילים בקריית אתא. 

שני המפעלים, אשר השתמשו עד כה בגפ"מ או במזוט, הוסבו לשימוש בגז טבעי במסגרת החלטת הממשלה להפחתת זיהום אוויר במפרץ חיפה. על פי חברת מרימון גז טבעי צפון, המפעלים החלו לצרוך בפועל את הגז הטבעי. השניים מצטרפים ל-12 נוספים באזור הצפון ביניהם דשנים, שמן, פז שמנים, ספנטק, צמח תערובת, לגין ועוד, שכבר חוברו לגז טבעי על ידי מרימון וצורכים גז טבעי במקום דלקים מזהמים כמו מזוט או סולר. כמו כן, אמרו בחברה, עד כה הונחו מעל 120 ק"מ צנרת של גז טבעי. 

"המדובר בקו ראשי אותו הקימה מרימון, אשר מחבר את אזור עכו וגליל מערבי לגז טבעי. מקטע זה עובר באזור צפוף ורווי תשתיות, ובמהלך החודש הקרוב תפעיל מרימון ותזרים גז טבעי בכל הקווים עד לאזור התעשייה הדרומי של עכו, ועל ידי כך תאפשר חיבור מפעלים נוספים באזור, ביניהם טמבור, רפאל, י.מ.א, מילואות ועוד", ציינו בחברה.

במרימון צופים כי בחודשים הקרובים יחוברו עוד ארבעה מפעלים נוספים לגז טבעי, שניים באזור חיפה ושניים נוספים באזור עכו. "סך הכול יחוברו השנה באזור הצפון 22 מפעלים, כך ש-95 אחוז מכלל הצרכנים החתומים באזור הצפון יהיו מחוברים לגז טבעי", נמסר מהחברה.  

"כמו כן", ציינו בחברה, "בחודש הקרוב חברת רתם גז טבעי, בעלת הרישיון באזור ירושלים שגם היא בבעלות קבוצת רימון וקרן נוי, תפעיל ותזרים גז בקו הגז הטבעי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הגזת הקו שהקמתו הסתיימה לפני כשנה נדחתה עקב כך שבית החולים לא השלים את עבודות הרישוי והסבת המתקנים וכאמור הערכה היא שבחודשים הקרובים הוא יסיים את ההכנות ויחל בצריכת הגז הטבעי. במהלך השנה הקרובה צפויה רתם לחבר את אזור גבעת שאול גם כן לרשת חלוקת הגז הטבעי". 

כרמל יוגב, יו"ר החברות מרימון גז טבעי צפון ורתם גז טבעי, התייחס למהלך ואמר: "הגז הטבעי הוא תשתית לאומית, וחיבור מפעלים לתשתיות הגז זהו אינטרס ציבורי חיוני למשק, למפעלים ולעובדיהם. לגז הטבעי בתעשייה אין ולא יהיה בשנים הקרובות כל תחליף נקי או מתחדש אחר, והוא היחיד שעשוי גם להפחית את תשומות האנרגיה של המפעלים, ולמזער את הפגיעה בסביבה, אנו ממשיכים לפרוס במרץ את רשת החלוקה ולחבר צרכנים בסיוע ודחיפה של רשות הגז ומשרד האנרגיה על אף הקשיים הרבים שניצבים בפנינו בכלל ובודאי בתקופה כזו".