רשויות הפארק הארכיאולוגי בפומפיי הכריזו על חשיפה חדשה וראשונה מסוגה: כרכרה טקסית גדולה עם ארבעה גלגלים התגלתה בשלמותה בווילה מצפון לחומות העיר הרומית, שנחרבה בהתפרצות הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה. צפו במרכבה המרשימה שהתגלתה בפומפיי:

המרכבה ההיסטורית החשובה שהתגלתה בפומפיי (צילום: רויטרס)

הכרכרה נחשפה באכסדרה של שני מפלסים שמחוברת לאורוות בווילה סיוויטה ג'וליאנה, שם התגלו בשנים האחרונות שרידים של סוסים רתומים. על הכרכרה, שהייתה צבועה באדום, נראים קישוטים עשויים ברונזה ופח בסגנון ארוטי, שרידי עץ מינרליים וטביעות של חומרים אורגניים כמו חבלים וקישוטי פרחים.

המנהל היוצא של הפארק הארכיאולוגי מסימו אוסאנה אמר כי ההערכה היא שהכרכרה שימשה את האליטות לטקסים ולמצעדים חגיגיים, ככל הנראה לחתונות, כפי שתואר בכתבים עתיקים. "מעולם לא נראה דבר כזה באיטליה", אמר אוסאנה, שציין כי כרכרות דומות התגלו בצפון יוון לפני 15 שנה, אולם הן לא היו מקושטות כמו הכרכרה בפומפיי. "זה גילוי יוצא מן הכלל שמקדם את ההבנה שלנו את העולם העתיק".

שר התרבות של איטליה דאריו פרנצ'סיני הכריז כי "פומפיי ממשיכה להדהים אותנו עם הגילויים שלה", והבטיח כי "היא תמשיך לעשות את זה עוד שנים רבות, כיוון שיש עוד שטח נרחב לחפור בו".