טעות בירוקרטית בסניף המוסד לביטוח לאומי בחיפה גרמה לקיזוז במשך שנתיים בקצבאות של ד' (51), עיוור 100% כבר 30 שנה ואב לשלושה שעלה מאתיופיה. הטעות המקוממת התגלתה רק לאחר שד' פנה במצוקתו לסיוע המשפטי במחוז חיפה של משרד המשפטים, אשר מינה את עורך הדין זיו אור ללוות את התיק, וזה הצליח לגלות את המחדל.

ד' התגרש מרעייתו לפני כ־15 שנה וחויב בתשלום מזונות בסך של 1,118 שקל בחודש. מנגד, הוא זכאי לקצבת נכות ושירותים מיוחדים ולקצבת קיום נוספת מלשכת הרווחה. לפני שנתיים הבחין כי מסכום הקצבאות שלו מקוזזים 2,630 שקל בשל חוב לכאורה שיש לו בעקבות דמי המזונות שהוא חייב לגרושתו. ד' נותר עם הכנסה של 4,425 שקל בלבד, סכום שלא אפשר לו להתקיים בכבוד. עו"ד אור טען בהליך המשפטי שקיים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כי ד' "הגיע ממש לפת לחם", ולמרות זאת בית הדין לא מצא לנכון לבטל את החיוב מדי חודש בחודש של הביטוח הלאומי.

פרקליטו של ד' לא ויתר ופנה ישירות למוסד לביטוח לאומי, עם הטענה שלפיה: "על פי הנהלים בביטוח הלאומי, במקרה של נכה שבידו צו כינוס והוא בעל חוב בדמי מזונות, אין לקזז את החובות שנוצרו מתאריך מתן הצו. בנוסף, בהתאם לפסק דין מזונות, ד' אמור להפסיק להיות חייב בתשלום מזונות מאחר שמלאו לבנו הקטן 18".

בתשובת המוסד לביטוח לאומי שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בחודש שעבר, הסבירה מנהלת מחלקה בכירה בסניף המקומי בחיפה כי קוזזו דמי מזונות בטעות, וכי ד' יזוכה בסכום רטרואקטיבי של כ־30 אלף שקל על התקופה הרלוונטית. עו"ד אור מציין כי השגיאה תוקנה, אך התיק אינו סגור מבחינתו: "נבקש מהביטוח הלאומי לבדוק את גובה החוב בתיק ההוצאה לפועל, ונוודא כי החוב מדויק. אני מקווה שכעת, משהוסדר העניין, יוכל מרשי להתקיים בכבוד ולממן את הוצאותיו הבסיסיות ולחיות את חייו בשלווה ובכבוד".