כחודש וחצי לאחר סיום תפקידו,  נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נשא דברים הערב (ראשון) בכינוס השמרני השנתי (CPAC) באורלנדו, פלורידה. הכינוס נפתח בשבוע שעבר בסימן של נאמנות כמעט מוחלטת למנהיג השנוי במחלוקת בו אף הוצג פסל מזהב בדמותו.

למרות השמועות כי יכריז באופן רשמי על התמודדותו בבחירות לנשיאות שיערכו בשנת 2024, טראמפ לא אמר במפורש כי יתמודד, אך רמז כי זו אכן כוונתו. "מי יודע, אולי אחליט לנצח אותם גם בפעם השלישית?", רמז הנשיא, לאחר שחזר על טענותיו כי למרות שביידן הוא שנכנס לבית הלבן, הניצחון היה שייך למפלגה הרפובליקאית ולו עצמו.

בפתח דבריו אמר הנשיא לשעבר: "התגעגעתם אליי? הרבה דברים קורים, הרבה חברים טובים בחדר הזה ובכל המדינה הזאת, באתי להכריז שלא היה מסע מוצלח כמו שלנו, התחלנו אותו לפני שנים והוא רחוק מלהסתיים. לא משנה כמה רוצים להשתיק אותנו, שלא יטעו, אנחנו נהיה חזקים וגדולים יותר ממה שהיינו אי פעם".



טראמפ התייחס לשמועות על כוונתו להקים מפלגה חדשה ופסל אותן. "מדובר בפייק ניוז", אמר הנשיא לשעבר שהוסיף כי "אני לא פותח מפלגה חדשה, יש לנו את המפלגה הרפובליקנית".

לאחר מכן התייחס הנשיא לשעבר לנשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן: "כולנו יענו שהשלטון שלו יהיה גרוע, אבל לא ידענו עד כמה.  כל הקמפיין שלו היה שקר, לביידן היה את החודש הראשון הכי גרוע שהיה אי פעם לנשיא. בתוך חודש עברנו מ'אמריקה קודם' ל'אמריקה אחרונה'".

טראמפ תקף את החלטתו של ביידן לבטל את בניית החומה שתמנע ממהגרים להיכנס לשטח ארצות הברית. "אנחנו מדינה אחת ואנחנו לא יכולים לפתור את כל הבעיות של כולם למרות שאנחנו מאוד אוהבים לעזור", אמר הנשיא לשעבר.

לדבריו, במידה והבחירות היו הוגנות, התוצאות היו שונות. טראמפ טען בפני קהל מאזיניו כי "הדמוקרטים הפסידו את הבית הלבן כבר עכשיו".
טראמפ המשיך ותקף גם את בית המשפט האמריקאי. "לבית המשפט לא היה את האומץ לפעול לתיקון הבחירות שנגנבו.  הם דחו את הכל, 20 מדינות פנו אליהם והם דחו הכל. הם צריכים להתבייש על כך שלא היה להם את האומץ לדון בנושא", אמר הנשיא לשעבר.

כזכור, החודש הסתיים משפט ההדחה השני של טראמפ, שהואשם בהסתה שהובילה לפריצה שגררה חמישה קורבנות - וזוכה. כדי להרשיע את טראמפ, ולמנוע ממנו התמודדות אפשרית לנשיאות ב־2024, היה צורך ברוב של שני שלישים מחברי הסנאט שלא התקבל. 57 הצביעו "אשם" ו-43 הצביעו "לא אשם". שבעה מתוך 50 חברי המפלגה הרפובליקנית שהיו בהצבעה, הצביעו נגד טראמפ. 

הדמוקרטים הבהירו כי הם נחושים להמשיך בהליכים עם משפט ההדחה בסנאט, וגם הנשיא ג'ו ביידן הבהיר כי אין מנוס מקיום ההליך. כפי שלא חששו להסתיר, המשפט הנוכחי היה קצר יותר בכוונה ממשפט ההדחה הקודם של טראמפ שנמשך כשלושה שבועות.

במהלך המשפט, הם הציגו סרטונים של הנשיא הרפובליקני לשעבר המעודד את האלימות בעצרותיו, חוזר על טענותיו בהונאת בחירות וקורא לתומכיו להתכנס בוושינגטון ב-6 בינואר, כאשר הקונגרס התכנס בכדי לאשר רשמית את ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן בבחירות.