סקר מנדטים שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, ושודר הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, מציג תמונת מצב אופטימית במיוחד עבור גוש המתנגדים לנתניהו, הזוכה ל-62 מנדטים גם ללא מפלגת ימינה, השואפת להוות לשון מאזניים. גוש נתניהו זוכה ל-47 מנדטים בלבד, ומפלגתו של נתפלי בנט זוכה ל-11 מנדטים.

הליכוד זכה בסקר ל-28 מנדטים, ואחריו נמצאת יש עתיד עם 19 מנדטים - שחזור של הישג השיא של יאיר לפיד ומפלגתו מבחירות 2013. תקווה חדשה של גדעון סער זוכה ל-13 מנדטים, וימינה, כאמור, זוכה ל-11 מנדטים.

הרשימה המשותפת ממשיכה לדשדש עם תשעה מנדטים, ואחריה המפלגות החרדיות: ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה מנדטים, תוצאה זהה לזו של ישראל ביתנו.

יועץ האסטרטגי מנתח: מהי הטעות הכי גדולה של נתניהו ובנט?

מפלגת העבודה ממשיכה להיות יציבה עם שישה מנדטים. שלוש המפלגות המתנדנדות, כחול לבן, מרצ והציונות הדתית, עוברות כולן את אחוז החסימה וזוכות לארבעה מנדטים כל אחת.

סקר 103FM ליום 1/03/21 (צילום: יוסי אלוני,מרים אלסטר, פלאש 90,יונתן זינדל, פלאש 90)
סקר 103FM ליום 1/03/21 (צילום: יוסי אלוני,מרים אלסטר, פלאש 90,יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, תוצאות הסקר מציגות תמונת מצב טובה במיוחד עבור מתנגדי נתניהו, אשר משיגים גוש חוסם של 62 מנדטים גם ללא ימינה. נתון דרמטי נוסף העולה מסקר זה הוא ערעור מעמדו של נתניהו, שנהנה לאורך כל מערכות הבחירות מיתרון משמעותי על מתחריו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. הסקר השבועי שלנו העמיד את נתניהו מול כל אחד מהמועמדים האחרים בגוש מתנגדיו. המרתק ביותר הוא הקרב מול גדעון סער - ובו עומד הפער בין השניים על אחוז אחד בלבד מקרב כלל המשיבים: לנתניהו 43 אחוזי התאמה לראשות הממשלה, ולסער 42 - הכי צמוד אי פעם.

גם בקרב עם נפתלי בנט נרשם פער קטן של ארבעה אחוזים בלבד מבין כלל המשיבים: 40 אחוזים לנתניהו מול 36 לבנט. הפער הגדול ביותר, בניגוד לתמונת המנדטים, הוא דווקא בין נתניהו לראש המפלגה השנייה בגודלה בסקרים, יאיר לפיד. על פי הסקר, מבין כלל המשיבים, לנתניהו 50 אחוזי התאמה מול 37 אחוזים בלבד ללפיד - פער של 13 אחוזים.