בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של ירין שרף, החשוד באונס נערה בת 13 במלונית לחולי קורונה ביפו, זאת לאחר שהמשטרה ביקשה להאריכו בעשרה ימים.

עוד לפני שהחל הדיון פנתה אמה של הקטינה אל השופט אור ממון, ובקול רועד התייחסה למצבה של בתה ולחשוד, אותו כינתה חיית אדם: "אני עומדת כאן ברגליים רועדות ובלב נשבר. החיים של בתי נמחקו לחלוטין, המעשה הוא מעשה נבזה, ואני מבקשת להעניש את הפושע האכזרי במלוא חומרת הדין, על זה שגמר לילדה את החיים והותיר צעקות לעולמי עד. לילדה שלי נגמרו החיים, מאחלת לו שלא יראה אור יום, אותו פושע. הבת שלי עוד לא בת 13, היא ילדה תמימה וטהורה שלא עשתה כלום, נטרפה על ידי חיית אדם שלא שלט ביצריו".

פרקליטו של שרף, עורך הדין ניר דוד, טען: "נערות צעירות מקיימות היום יחסי מין בהסכמה גם בגיל 13 ו-14, והמקרים לא מגיעים לידיעת המשטרה". על דבריו אלו הגיב השופט ממון בביקורת: "יחסי מין עם בנות 14? יש חוק אדוני. שאדוני ישקול מילים".

עו''ד ניר דוד (צילום: אבשלום ששוני)
עו''ד ניר דוד (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, שרף חשוד כי אנס פעמיים במהלך שהותו הקצרה במלונית את הקטינה בת ה-13, זאת לאחר שבין השניים נוצר קשר של שיחה בלבד. לטענת המשטרה הוא הכה, חנק ואז אנס אותה. כמו כן, הוא ניסה לשדל אותה לצרוך סמים ואלכוהול עמו.

בראשית הדיון ציין נציג המשטרה, יבגני קפילביץ': "המארג הראייתי נגד החשוד התחזק. יש לנו התכתבות בין החשוד לקטינה שבה הוא מבקש ממנה לבוא לחדרה והיא מתנגדת, ומסרבת שיגיע לחדר. מהשיחות עמה ניתן ללמוד כי היא לא הייתה מעוניינת שיגיע, אבל הוא הגיע ואנס אותה באלימות".

במשטרה מציינים כי אירוע האונס הראשון התרחש כבר ביום שבו הגיע החשוד למלונית, והשני ביום שלמחרת. לפני הדיון, מיד כשהותר לפרסם את שם החשוד ביום שישי האחרון, הוצפה הרשת בתגובות ביקורתיות נגד שרף, מי שמוכר כפעיל מאוד ברשת הטיקטוק, ואשר חשבונו מונה אלפי עוקבים. שרף, תושב היישוב בית אריה, עבר בחודשיים האחרונים להתגורר בשדרות.

מחוץ לכותלי בית המשפט נתלו שלטים שונים על ידי פעילות פמיניסטיות, שהביעו תמיכה בנערה ("אני מאמינה לך"), וכן שלטים בגנותו של שרף.

שלט מחאה נגד ירין שרף החשוד באונס (צילום: אבשלום ששוני)
שלט מחאה נגד ירין שרף החשוד באונס (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, לאחר שפורסם שמו של ירין שרף בן ה-21 מבית אריה, החשוד באונס בת ה-13 במלונית, החלו ברשתות החברתיות לעסוק בצעיר, כיוון שזה נחשב למוכר בטיקטוק וכמי שכבר שיגר מסרים בעבר לנשים בצורה בוטה ומעליבה. תנועת "כולן", שהגישה את התלונה למשטרה, פרסמה כי אחותה של הקטינה שנאנסה לכאורה, היא זו שפנתה אליהן.

בפוסט שהעלתה התנועה נכתב: "כמיטב המסורת, באנו לעזור לירין שרף, החשוד באונס הילדה בת ה – 13 להיות מפורסם! אנחנו מכירות את השם שלו תקופה ארוכה, מכירות היטב". 

"ירין שרף, החלאה שחשוד באונס של ילדה בת 13 במלונית קורונה, הוא טיפוס נאלח שמטריד נשים ונערות בטיקטוק כבר חודשים. אפשר לומר שזה המקצוע שלו, בהיעדר מידע אחר. אנחנו לא מופתעות לרגע. במשך זמן רב הוא השאיר תגובות מטרידות, קילל נשים בגלל הגוף שלהן, ופתח קבוצת וואטסאפ שנקראת 'פותלנד'", כך כתבו.