בטקס רשמי באולם בית הנשיא, קיבל היום (שני) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את כתב האמנה של השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד פאטח עלי אל חאג'ה. "זהו מעמד מרגש עבורי כנשיא המדינה", אמר ריבלין בפתח דבריו.

"תקופה לא קצרה טיפחנו את היחסים בינינו בשקט, האמנו שאם נמתין בסבלנות תגיע שעת הכושר שבא נוכל לקחת את יחסינו עוד צעד אחד קדימה, להעמיק אותה. תודה לאל בזכות המנהיגות האמיצה והנבונה זכינו לראות את היום הנפלא הזה שבו דגל האמירויות מתנוסס לצד הדגל הישראלי מעל בית הנשיא בירושלים. בית העם בישראל", הוסיף ריבלין. 

שגריר איחוד האמירויות בישראל אמר בדבריו: "הסכם אברהם ייזכר כמגדלור נוצץ בהיסטוריה האנושית לכל שוחרי השלום וככזה שיצר מציאות חדשה. כיום לשתי המדינות יש מטרה משותפת והיא להביא שלום וביטחון לאזור ולהפיץ רוח של אופטימיות ותקווה בקרב עמינו. בנושא זה שתי המדינות כבר החלו להתמודד עם האתגרים שניצבו בפניהם. הביטחון האזורי והבינלאומי נקבעו כיעד משותף, ואני אפעל במרץ לחיזוק הקשרים הפוליטיים בין שתי המדינות, בשירות עמינו והיציבות אזורית".

עוד הוסיף כי הסכם אברהם פותח גם אופקים ליצירת הזדמנויות עבודה חדשות לצעירי האזור, שכן לכל אחת משתי המדינות יש את הכלכלות החשובות והגדולות ביותר באזור המעודדות צמיחה ומייצרות הזדמנויות, ושתי המדינות כבר החלו לשתף פעולה בנושא חילופי המסחר ושיתוף הפעולה הטכנולוגי.

לאחר מכן נפגש שגריר איחוד האמירויות עם שר החוץ גבי אשכנזי והשניים שוחחו על עניינים מדיניים:


כאמור, ההחלטה לפתוח שגרירות בתל אביב אושרה על ידי ממשלת איחוד האמירויות בחודש ינואר האחרון, זאת מספר חודשים לאחר הסכם הנורמליזציה עם ישראל. 

כזכור, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להגיע לביקור באיחוד האמירויות, אך החליט  לדחות אותו בשל סגירת השמים, למרות חשיבותה של הנסיעה. מלשכתו של רה"מ נמסר כי הוא "מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר, השייח' מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, ואת השלום ההיסטורי שכונן בין מדינותינו".

ביקורו של נתניהו היה צפוי להיות הביקור הגלוי הראשון של ראש ממשלה ישראלי באחת ממדינות המפרץ. נתניהו היה אמור להיפגש עם יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן-זאיד ולקחת חלק בסדרת פגישות בעלות אופי כלכלי במשך שלוש השעות של הביקור. על פי פרסומים קודמים, היה סיכוי שבתאריכי הביקור תיפתח השגרירות הישראלית באבו דאבי. 

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן
בתוך כך, מלון "המלך דוד" ירושלים, מרשת מלונות דן, שעדיין סגור בגלל משבר הקורונה, נפתח במיוחד כדי לארח את משלחת שגריר איחוד האמירויות בישראל. תמיר קוברין, מנכ"ל מלון המלך דוד ירושלים קיבל את פניו, ערך לו סיור היכרות אישי במלון ולבסוף עלה איתו לגג של המלון והראה לו את הנוף ההיסטורי המשתקף ממנו של העיר העתיקה של ירושלים, הר הבית והעיר החדשה.