פרשת המימד החמישי: ברשות לתחרות והגבלים עסקיים פתחו בחקירה סמויה של הפרשה, בחשד להצגת מידע כוזב וקבלת דבר במרמה. במסגרת החקירה אף הוצאו לאחרונה צווי חיפוש, לבקשת הרשות לתחרות והגבלים עסקיים, כאשר בין היתר הו צו חיפוש נגד בכיר לשעבר בחברה.

היום (שני) הותר לפרסום כי לפני כשבוע הגיעו שני חוקרי הרשות לתחרות והגבלים עסקיים לבית המשפט עם הבקשה המדוברת, להוצאת צו החיפוש במחשבים של חשודים בפרשה. לפי ההסבר שנתנו לשופטים, החשד הוא, כאמור, מסירת מידע כוזב תוך קבלת דבר במרמה.  הבקשה הוגשה כשנתיים לאחר הגשת התלונה על ידי עו''ד פיני פישלר וכשמונה חודשים לאחר שהחקירה הועברה לרשות הגבלים עסקיים.

עו"ד פיני פישלר, המתלונן בפרשה, מחה לפני מספר ימים במכתב שהעביר ליועמ"ש, על מה שהגדיר כ"גרירת רגליים בפרשת המימד החמישי". זאת, על רקע העובדה שצווי החיפוש והחדירה למחשב הוצאו כשמונה חודשים לאחר תלונתו. 

בתגובה למכתב קודם שהעביר פישלר בנושא, הבהירו בלשכת המשנה לפרקליט המדינה במשרד המשפטים כי "מדובר בחקירה מתנהלת". מהרשות להגבלים עסקיים נמסר כי "איננו מתייחסים לחקירות מתנהלות".

כזכור, ב-20 בפברואר 2020 המליץ מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד להעביר את תיק "המימד החמישי" לחקירה פלילית, שתבוצע על ידי משטרת ישראל, לאחר שבחן את המסמכים וחוות דעת קודמות שנכתבו בפרקליטות. זאת לאחר שאלדד הוסמך לטפל בתיק רק זמן קצר לפני כן, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהודיע כי "בני גנץ אינו חשוד בפרשה".

מספר ימים לאחר מכן פירט אלדד את החלטתו במכתב שכתב לציבור הפרקליטים: "דחיית ההחלטה הייתה חוסכת ביקורת אישית אך הייתה מביאה ביקורת קשה ומבוססת".