"החלטות מטורללות": גבעתיים הייתה אחת מערי פורום ה-15 שהחליטו לפתוח את מוסדות החינוך בטרם התקבלה החלטה רשמית של הממשלה בנושא. ראש העירייה, רן קוניק, התראיין לתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM היום (שני) וסיפר כי לו יש "חיסון גם נגד הקורונה וגם נגד הטרלול של החלטות הממשלה".

בעקבות ההחלטה שהוצגה היום כי מערכת החינוך תמשיך בפעילותה עד סוף חודש יולי, ובהתאם יוחזרו לספסל הלימודים גם תלמידי כיתות ז'-י', קוניק סיפר כי בעירו כבר החלו להיערך: "אין לנו הרבה ברירה, כי אנחנו אמורים, מה לעשות, לקיים את החלטות הממשלה. הסמכות לא אצלנו. אנחנו לא ממש יכולים לעשות את זה חוקית, ולכן אנחנו חלק מהטרלול. זו טעות, הילדים בסכנה בריאותית הרבה יותר גדולה מחוץ לבתי הספר, נדבקים הרבה יותר מאשר בבתי הספר כשהם במסגרת".

"אני בעד להתחשב בצבע של העיר", אמר קוניק. "בעיר ירוקה כמו גבעתיים, לצורך העניין, כל הילדים צריכים לחזור ללימודים מלאים, כולם. אני בעד שלא ייכנסו צוותי הוראה אם לא התחסנו, או לחילופין שיעשו פעם ב-48 שעות או אפילו כל יום בדיקה שיש לה תוצאות תוך רבע שעה", הוסיף.

ראש עיריית גבעתיים גם שיבח את יו"ר השלטון המקומי: "אלמלא חיים ביבס וכל מרכז שלטון מקומי לא היינו נמצאים במצב הזה, כנראה עוד היינו בסגרים. זה לא מספיק, יש התעקשות. ממש עומדים על הרגליים האחוריות - גם משרד הבריאות וכנראה גם רה"מ ושיקוליו עימו. טענו שהחלטות מתקבלות על סמך שיקולים פוליטיים, אין הבחנה בין ערים, אנשים גם בערים ירוקות אומרים למה צריך לשמור אם בלאו הכי יכניסו אותנו?".

כמה צוותי הוראה התחסנו אצלך בעיר?
"88 אחוז בגבעתיים מצוותי ההוראה שלנו, 70 אחוז מהתלמידים מגיל 16 כבר התחסנו ובקרב האוכלוסייה בכלל, אנחנו באחוזים מאוד גבוהים. אנחנו ירוקים וירוקים מיום ליום יותר ויותר. הציבור בעיר אדומה או כתומה יגידו 'תראו את גבעתיים בזכות העבודה הטובה הם חזרו ללימודים מלאים ואנחנו לא'".