בעלי ואני ציפינו לילד ראשון, ולצערי בשבוע התשיעי חווינו אובדן הריון. בעלי ביקש שלא אשתף את המשפחה והחברים שלו בבשורה, הוא טען שזה יגרום לאנשים לרחם עלינו, אבל העניין הוא שהם לא מפסיקים להציק לנו ולהפעיל לחץ חברתי סביב העניין. מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה?
"אני יכול לשתף אותך שאני אבא לשלושה ילדים, ושני הניסיונות הראשונים שלנו הסתיימו ככה. אני לא יודע אם את יודעת, אבל 40% מההריונות מסתיימים באובדן. אגב, בחלק לא מבוטל של המקרים נשים אפילו לא יודעות שהן היו בהריון. עברת אירוע לא פשוט. תשעה שבועות זה לא מעט זמן, ומבחינתך חווית את זה והיית כבר אמא לכל דבר. בלי שהוא שם לב, בעלך יצר עבורכם סיטואציה הרבה יותר קשה. אני בטוח שהוא רצה להגן עליכם, אבל הוא לא ראה את התמונה המלאה. כדאי שתדברי איתו על זה ותציגי בפניו את הדברים. הרי מה יש להחביא פה? עצם זה שאתם מנסים להחביא ולהסתיר יוצר פה תחושה של משהו שהוא לא בסדר. זה כואב, אבל ארבעה מתוך עשרה הריונות מסתיימים ככה ולא מבשילים לכדי לידה".

אני אב לחמישה, ואני מתלבט איזה רכב עליי לקנות. רכב לשבעה אנשים עולה כ־200 אלף שקלים, ואין ברשותי את הסכום הנדרש. מה דעתך?
"הנושא קרוב ללבי, וב־30 השנים האחרונות אני משתמש בשירותי ליסינג. לפני 30 שנה, לאחר שבדקתי את זה לעומק, קיבלתי החלטה שאני לא משקיע יותר 200 אלף שקלים בקניית רכב. יש יתרונות רבים לליסינג - אתה יכול לשלם על האוטו בתשלומים שנפרשים על פני שלוש שנים, ובסופן להחזיר את הרכב ולקחת רכב חדש אחר כפי רצונך. ככה כל שלוש שנים יש לי רכב חדש, בלי למכור, בלי לקנות ובלי סיפורים. הליסינג שלי כולל הכל. כשיש לי טיפול עשרת אלפים למשל, אני מרים טלפון לחברה, והם באים ולוקחים לי את האוטו. חשוב לי להתייחס לירידת הערך של הרכב ולהסביר לך את המשמעויות הנוספות של העניין: בעולם הרכב, אם קנית מכונית ב־200 אלף שקלים, אז באותו יום היא כבר תהיה שווה 30% פחות. יש הרבה מאוד נוחות בדבר הזה ואין הרבה, או בכלל לא, הפסדים כספיים כתוצאה מהדבר הזה. התשלום כולל הכל – טסט, ביטוח וכן הלאה. אני מאוד אוהב את הפתרון הזה. אני משתמש בו בחיי הרבה מאוד שנים".

לפני שנתיים נכנסתי למערכת יחסים מטלטלת עם אישה. התאהבתי בה עד כלות, ועברנו לגור ביחד. משבר הקורונה השפיע עלינו מאוד - היינו יותר מדי זמן בבית, וזה נתן פתח למריבות אינסופיות. בו זמנית הקשר שלי עם ידידי הטוב הלך והתהדק, וזה גרם לי לחשוב שאולי עשיתי צעד זריז מדי ומיהרתי להגדיר את עצמי. איך אוכל להגיע להחלטה נכונה?
"כל החלטה ועשייה שלך בחיים נכונות לאותו הרגע, ועושה רושם שהבחירה ללכת עם אישה היא הצהרת העצמאות הכי גדולה שהייתה לך בחיים. עברת את מה שעברת, ואני מקווה שהצלחת ליצור לעצמך חמלה וקבלה עצמית, אבל עכשיו כשיש לך מחשבות חדשות, את מלקה את עצמך? למה? כל דקה בקשר הזה לא הייתה לשווא, היא הייתה חשובה לפיתוח העצמי שלך. בחיים אין בחירה שאין לה מחיר. הניסיון להצליח להערים על המציאות כדי לא לשלם מחיר יגרום לך להפסיד. תלמדי לסמוך על עצמך ותורידי את הלחץ סביב עניין ההגדרה. אני מציע שתשתפי את בת הזוג בתחושות שלך, ותראו איך אתן מתקדמות משם".