על רקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי שנת הלימודים הקרובה תוארך עד לסוף יולי - חלק מהמורים כבר הודיעו כי הם לא מתכוונים לעבוד בקיץ.

"שנה שלמה עבדנו קשה, הרבה יותר אפילו מבימים רגילים. היינו צריכים לבנות מערכים לשעות שלמות בזום ועכשיו מבקשים מאיתנו להישאר חודש נוסף. גם אם ישלמו לי עבור החודש הזה, אני מעדיפה לצאת לחופש", אמרה נורית, מחנכת כיתה י'. לעומתה, יש לא מעט מורים ומנהלים שדווקא תומכים בהחלטה. אליאור ביטון, מנהל בית ספר יסודי בצפון, אמר: "השנה הזאת הייתה לא פשוטה עבור כולנו. יש אצלנו תלמידים שכמעט ונשרו כי לא הצליחו לעמוד בקצב. אני חושב שהרעיון להשאיר את התלמידים חודש נוסף הוא נכון מאוד ביסודו ובוודאי כשלא מחייבים את המורים לעשות את זה בהתנדבות".

"הבעיה לדעתי היא מה יקרה אם מורים רבים יבחרו שלא להישאר ביולי", הוא מוסיף. "מאיפה אנחנו המנהלים נגייס צוותים לימודיים? כיצד נכשיר אותם להיכנס לכיתות?". לחששות של ביטון ערים גם במשרד החינוך. מנכ"ל המשרד עמית אדרי אמר ל"מעריב" עם פרסום התוכנית כי אם לא יענו מספיק מורים - המשרד יפעל כדי לגייס סטודנטים תומכי הוראה.

אתמול פנה אלון פוטרמן, מנכ"ל תוכנית תלמ"א, הפועלת להבאת צוותי הוראה מחו"ל לישראל, לשר החינוך יואב גלנט וכתב: "אבקש לאשר כי מאות מורים ומורות מקהילות יהודיות בתפוצות ערוכים להגיע לארץ וללמד אנגלית בבתי הספר בפריפריה בהתנדבות במשך יום לימודים מלא לאורך כל תקופת הארכה". פוטרמן הוסיף: "כידוע, ימי הקורונה רק החריפו את המחסור הקיים באנשי המקצוע מסיבות ברורות. אבקש להדגיש כי המורים הללו מאפשרים את קידומם של התלמידים במקצועות הליבה, ללא קשר לרקע הסוציו־אקונומי של משפחותיהם".

בתוך כך, שרי החינוך, האוצר ויו״ר השלטון המקומי סיכמו על הפעלת ״בתי הספר של החגים" גם במהלך ארבעה ימים בחופשת הפסח. בהודעה מטעמם נכתב: "ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'־ב' ייהנו מרצף חינוכי, רגשי וחברתי וכן ממסגרת איכותית, מבוקרת ומפוקחת. הם יקבלו בה תוכני לימוד עשירים, ומגוון רחב של פעילויות חווייתיות. התוכנית תקל על נטל תשלומי ההורים, תוביל לחיסכון של מאות שקלים להורה לילד, תוביל לצמצום פערים ותיתן מענה ראוי להורים עובדים, בתקופת משבר הקורונה".