"אני לא יכולה לפסול חיבור עם בנט ועם סער. אם תהיה אפשרות להקים לאחר הבחירות גוש של 61, בשום אופן לא אני זאת שאכשיל אותו", כך אומרת ל"מעריב" יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי.

"השאלה אם יהיה גוש כזה, מה שאני מאוד מקווה, והאם השותפים הפונטציאליים ישכילו לשים בצד הרבה מאוד דברים שנויים במחלוקת ולייצר קואליציה שתעסוק בשיקום הדמוקרטיה הישראלית ובהחזרת ההוגנות וכללי המשחק. זה הדבר הכי דחוף", הוסיפה.

סרטון בחירות של יו"ר העבודה מרב מיכאלי (צילום: באדיבות המפלגה)

לעומת זאת, ח"כ מיכאלי שוללת על הסף כל אפשרות של הצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה בראשות נתניהו. "אם יתברר שנתניהו מנצח והוא יפנה למפלגת העבודה להיכנס לממשלה שלו, מפלגת העבודה בראשותי לא תעשה מהלך כזה. אין שום סיכוי כזה. אין שום תסריט כזה אפילו אם יציע את כל העולם ואשתו. אם ירצה להיות מתחתיי, אשקול את זה בכיף", אמרה.

בהתייחסה לסיכויי כחול לבן לשרוד בבחירות אמרה: “נשאלתי היום בגל”צ האם כחול לבן סיימה את דרכה. השבתי ואני אומרת כי כחול לבן סיימה את דרכה. המציאות מדברת בעד עצמה. מי שרוצה להחליף את נתניהו - באיזה עולם זה הגיוני להצביע למי שיושב איתו גם היום?".

ח”כ מיכאלי הביעה שביעות רצון מהחלטת בית המשפט העליון שלשום לאפשר למועמדת מס’ 7 בעבודה, אבתיסאם מראענה, להתמודד בבחירות לכנסת. “אני שמחה שהסאגה מאחורינו. זה היה לא פשוט. אני מקווה ומאמינה שניתן להשאיר את כל הפרשה מאחור. אבתיסאם הבהירה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שהיא חוזרת בה מהדברים ובאה למפלגה ציונית ביודעין", הדגישה מיכאלי, שאף אמרה כי בכוונתה לשתף את מראענה בקמפיין הבחירות של העבודה. "אין לי שום כוונה להחביא אותה", ציינה.

מיכאלי אמרה כי קמפיין הבחירות יציג את מפלגת העבודה כמפלגה בעלת תפיסת עולם מלאה: “אנחנו לא מפלגת נישה", הבהירה. "יש לנו תפיסת עולם חברתית, כלכלית ומדינית מגובשת. אנו חותרים לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים עם אפס פשרות בנושא הביטחון, אלא שיש לחתור להשיג ביטחון באמצעים מדיניים. תפיסת העולם המעודכנת שלנו היא תפיסת עולם של סוציאל־דמוקרטיה פמיניסטית ורביניסטית. אני רוצה להזכיר שממשלת רבין הייתה מאוד סוציאל־ דמוקרטית, עם דגש של שינוי סדרי עדיפויות חברתי והרבה מאוד פריפריה. צריך לקחת את הדברים הגדולים שעשתה מפלגת העבודה לדורותיה ולתקן את מה שצריך לתקן. אני למשל מאמינה בהשכלה גבוהה חינם לכל מי שגדל בשכונות ובעיירות פיתוח”.