חשד שידעה על האלימות ולא דיווחה: אובי רז, אמו של השוטר אמיר רז הנאשם ברצח דיאנה דדבייב, נחקרה אמש (שני) באזהרה במחלקת לחקירות שוטרים בפרקליטות בחשד לשיבוש מהלכי משפט. בחקירה נבדק החשד שידעה במשך תקופה אודות אירועים אלימים הקשורים לבנה במסגרת מערכת היחסים שלו עם רעייתו, אך לא דיווחה עליהם.

בנוסף, היא נחקרה בגין יום הרצח, החל מהשעה שבה הוזעקה לדירה על ידי בנה. נזכיר כי על פי העדויות ודיווחים שהגיעו למח"ש, האם הוזעקה על ידי בנה לזירה, אולם אחרי שנכחה במקום ואספה את הילדים היא עזבה את הזירה ולא דיווחה על האירוע לאיש. זאת, חרף העובדה שידעה שבנה רצח את רעייתו. ההחלטה בעניינה טרם התקבלה.

כזכור, בכתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד רז נטען נגדו כי קשר בחבל את ילדיו, ולעיניהם, על אף קולות הבכי שלהם, דקר את רעייתו ולאחר מכן ירה ברגלה ובראשה עד שגרם למותה. בתו הגדולה, שהצליחה להשתחרר מהחבל, ניסתה להזעיק עזרה, אולם האב הכה אותה ומנה ממנה לקרוא לשכנים.

לאחר מכן, התקשר רז לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי, כאשר הגיע מפקדו של השוטר אמיר רז לבית, התקשר המפקד למוקד 100 ודיווח על האירוע. במח"ש טרם החליטו אם לפעול נגד אמו של רז במסגרת החקירה ולהגיש נגדה כתב אישום. 

משפחתה של דדבייב לא הופתעה מעצם חקירת אמו של הנאשם ברצח. עו"ד מיכאל יוספוב, בן דודה של הנרצחת, ציין: "אני לא מופתע בכלל, אני רק לא מבין מדוע זה נעשה כעת ולא סמוך לאחר הרצח, הרי ברור היה שבמשך שעה וחצי שכבה גופה בזירה מבלי שדווח על הימצאותה. האירוע החמור מקנן בנו, אנחנו כואבים. בהחלט ראוי היה לבצע את החקירה הזו".

ממח"ש נמסר: "במסגרת החקירה האם נחקרה באזהרה בחשד לשיבוש מהלכי משפט. ההחלטה בעניינה טרם התקבלה".

עו"ד משה אלון, המייצג את הנאשם, מסר: "כחלק מפעולות החקירה בתיק נחקרה גם אימו של אמיר. בסופו של יום, החקירה לא העלתה דבר ולא בכדי".