יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ יצחק פינדרוס, יצא אתמול נגד הגיור הצבאי ואמר כי מי שעובר תהליך כזה – אינו יהודי: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע. אם מישהו מתחתן איתה – האבא צריך לשבת שבעה". התגובות לא איחרו להגיע, ופינדרוס הסביר הבוקר (שלישי) את דבריו בגל"צ: "נושא הגיור הוא נושא דתי ולא לאומי, ולדת יש כללים". 

"אני חייב לומר את האמת. ההקלטה הזו הייתה לפני החלטת בג"ץ ולא הייתה קשורה אליה. זו הייתה שאלה עקרונית. יכול להיות אזרח שתורם למדינה ולא יהודי, או יהודי שלא תורם למדינה. הערבוב הזה, שבג"ץ בסופו של דבר מחליט האם גיור רפורמי הוא יהודי או לא יהודי. גם לי אין סמכות לקבוע מהו גיור או לא". 

עוד ציין כי אם הגיור היה מפוקח על ידי הרבנות הראשית לישראל הוא מסייג את דבריו, ושהכרעת האורתודוקסים לא מספיקה. "מה זה האורתודוקסים? יש את הרבנות הראשית לישראל, יש לזה כללים".  

יו"ר ימינה, נפתלי בנט אמר: "הדברים של פינדרוס הם בושה. פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה"ל אשר השלימו תהליך גיור כהלכה. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מסר: "פינדרוס וחברי יהדות התורה, לא להתגייס לצבא ולחיות על חשבון משלמי המיסים - זה שיקסע. מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי. כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו)
הוסיף: "ראיתם את טיסות הקומבינה, את ההתחמקות מגיוס, את חוק המרכולים ושאר מיני כפיה דתית. אחרי פורים ירדה המסיכה גם בנושא הגיור בצה"ל. מה עוד אתם צריכים כדי להבין שסוף לשלטון דרעי וליצמן זה לא קמפיין אלא צו השעה. רק ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן יובילו לממשלה בלי ש"ס ובלי יהדות התורה".

ח"כ צבי האוזר הגיב גם הוא על הדברים ואמר: "‏מקומם לראות איך חבר הכנסת פינדרוס שכח שדרך ארץ קדמה לתורה ופוגע בלי להסס באלפי חיילות וחיילים. בטחונינו ובטחונו של פינדרוס יובטח ע״י אלה  הנלחמים על נצח ישראל. לא ניתן להשפילם ולהוציא אותם מחוץ למחנה".

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרו: "דבריו המבישים של ח״כ פינדרוס חושפים שוב את עומק הפער, הבורות ההלכתית והאטימות של גורמים חרדיים ביחס לסוגיית הגיור.  מעבר לכך שמדובר בעבירה חמורה על הלכות לשון הרע, ח״כ פינדרוס מציג גישה בדלנית, קיצונית, המתאימה לפלח צר ביותר של העם היהודי. מי שטובת ההלכה היהודית לדורותיה לנגד עיניו, חייב להוביל סדר יום חדש בסוגיות דת ומדינה ולא להיגרר אחרי דעות קצה המובילות את כולנו שנים רבות בהן תימשך השליטה החרדית בסדר היום בנושאי דת ומדינה בישראל".