המשטרה בבריטניה פינתה אלפים מתושבי מחוז דבון ביום שבת האחרון, לפני שפוצצה פצצה ששכבה בשלומותה מימי מלחמת העולם השנייה ונמצאה לאחרונה במהלך עבודות בנייה. כ-2,600 נכסים, כולל מגורי סטודנטים באוניברסיטה המקומית פונו והותירו שטח של כ-400 מטרים במטרה לבצע פיצוץ מבוקר של הפצצה ששקלה כ-1,000 ק"ג. צפו בתיעוד הפיצוץ האדיר בבריטניה:

ניטרול הפצצה ממלחמת העולם השנייה שנמצאה באתר בנייה (צילום: מתוך טוויטר Devon & Cornwall Police)

במהלך שיפוץ של אוניברסיטת אקסטר שבבריטניה, התגלתה הפצצה האדירה, שפוצצה על ידי צוות לסילוק פצצות של הצי המלכותי. לפני הפיצוץ, השוטרים המקומיים פינו את התושבים באזור מבתיהם ופורסמה ידיעה כי "צפוי להיות מפץ חזק" בסביבות השעה 19:00 בערב. דובר כוח נטרול הפצצה אמר: "טווח של כ-400 מטרים יישאר פנוי עד להודעה חדשה וחל איסור על התושבים לשוב לביתם. כמו כן, כ-400 טון של חול הועברו אל האתר על מנת למתן את השפעת הפיצוץ".

תיעוד הפיצוץ מזווית מרוחקת (צילום: מתוך טוויטר Devon & Cornwall Police)

עוד דווח כי צוות סילוק הפצצות קיים סביב הפצצה חפירות במטרה למנוע הלם קרקעי. על אף כל אמצעי ההקלה, השפעת הפיצוץ הייתה משמעותית ושאריות הפסולת הושלכו עד כ-250 מטרים ממקום האירוע. "יש להרגיע את התושבים כי הצבא, המשטרה ומתנדבים פועלים לשמירה על בטחון הציבור תוך שמירה על הנחיות נגיף הקורונה", נמסר מדובר משטרת דבון. 

באתר The Guardian דווח כי שעות ספורות לאחר הפיצוץ תושבי האזור הורשו לשוב אל בתיהם. כמו כן, נמסר כי החוקרים בתחום מאמינים שהפצצה שהתגלתה באתר הבנייה היא פצצת SC1000, הידועה יותר בשמה "הרמן", שהוטחה על ידי גרמניה בזמן המלחמה. לונדון הופצצה במלחמת העולם השנייה במהלך הבליץ בידי ההתקפות האוויריות של גרמניה הנאצית בין ספטמבר 1940 למאי 1941.