אירוע השקה מצומצם של מרכז המבקרים בפארק תמנע נערך אתמול במעמד שרת התיירות חברת הכנסת אורית פרקש־הכהן, ראש מועצה אזורית חבל אילות ד"ר חנן גינת, מנכ"ל קרן יק"א בישראל זאב מילר, מנכ"ל JNF ישראל אריק מייקלסון, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות איריס דניאלי ומכובדים נוספים.

היקף ההשקעה במרכז המבקרים נמדד בעלות של כ־3.5 מיליון שקל, במימון משרד התיירות, קרן יק"א, JNF והחברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות.

פארק תמנע משתרע על פני 70 אלף דונם בערבה הדרומית, כ־25 קילומטר צפונית לאילת, וחושף בפני המבקרים תצורות נוף יוצאות דופן שנוצרו בעקבות ההרכב הגיאולוגי הייחודי של המקום.

חלק מתצורות הסלע המעניינות והמפורסמות של הפארק הן הפטרייה, עמודי שלמה והקשתות. בתקופת הקורונה ניצלו בחברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות את ההזדמנות לחדש ולשפץ את מרכז המבקרים, כולל הפקת סרטון מולטימדיה חדשני שמוקרן ב־360 מעלות, המציג בצורה חזותית את סיפור הנחושת בתמנע.

נוסף לכך, על גבי קיר אינטראקטיבי מוצגים ממצאים היסטוריים שבלחיצת כפתור ממחישים ומסבירים את הממצא, וישנם תצוגת פריטים ארכיאולוגיים באדיבות רשות העתיקות, טוטם הממחיש את הסיפור הגיאולוגי המיוחד של המקום, הסבר על החי והצומח של האזור ועוד.
מרכז המבקרים המחודש עתיד להיפתח לקהל הרחב לקראת חג הפסח ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.