"התרגשתי מאוד לחגוג בת מצווה בישראל, למרות שההורים שלי ראו אותי רק דרך זום ממרחק אלפי קילומטרים", כך סיפרה מייגן שפיצר, בת 23 מקליפורניה, שחגגה השבוע בת מצווה בגיל 23 באירוע מצומצם תחת מגבלות הקורונה.

"עברנו בין המון מדינות בעולם. גרנו בקריביים, במיקרונזיה, באינדונזיה, בארה"ב ובעוד מדינות, אבל תמיד ידעתי שאגיע שוב לישראל ועכשיו גם זכיתי לעשות כאן בת מצווה", מתארת מייגן. היא הגיעה לארץ עם עוד כ־70 מורים מארצות דוברות אנגלית דרך תוכנית 'מסע מורים' של חברת "החוויה הישראלית", החברה לחינוך של הסוכנות היהודית בשיתוף משרד החינוך. מייגן מלמדת בבית ספר יסודי רננים ראשון לציון.

דיוויד שפיצר, אביה של מייגן הוסיף: "מאז ילדותה חשבנו לעשות לה בת מצווה. העובדה שהיא זכתה לעשות את החגיגה הזו בישראל בתקופה המשוגעת הזאת היא ברכה ענקית בשבילנו. למרות המרחק הרב, הרגשנו שהיינו איתה שם". מייגן היא בת יחידה להוריה ואין לה משפחה בארץ. למרות זאת יש להוריה חברים בארץ והם הגיעו לחגוג איתה.

מעיין בלדינג, שערכה את הטקס, היא סטודנטית לרבנות בבית המדרש לרבנים ע"ש שכטר ומתמחה בתור פרח רבנות בקהילה המסורתית "עדת שלום עמנואל" ברחובות. בשיחה עם "מעריב" היא אמרה: "זו עבודת קודש לערוך טקס כזה. מייגן אישה מיוחדת. זה שיזמה בעצמה את הבת מצווה בגיל הזה. חשוב שידעו שאפשר לקרוא בתורה ולעשות בת מצווה בכל גיל".

עמוס חרמון, מנכ"ל "החוויה הישראלית", סיכם: "דווקא בימים האלה מתחדד עוד יותר הצורך בהבאתם ארצה של כל מי שיכולים ורוצים לתמוך בחברה הישראלית ולהרגיש חלק ממנה".