מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התראיין בגלי צה"ל הבוקר (רביעי) והתייחס למתווה נתב"ג החדש שעליו סיכמה הממשלה, במסגרתו יוכלו להיכנס עד 3,000 אזרחים השבים ארצה לגבולות המדינה, וכן, תבוטל ועדת החריגים של משרד התחבורה.

"זו החלטה מדאיגה. אנחנו הולכים על חבל דק בין הצורך להביא ישראלים להצביע לצעדים שעושים כדי לעצור את המוטציות, אבל זה מחוייב מציאות כרגע", הבהיר לוי. הוא הוסיף כי "נראה עוד ועוד מוטציות, זה טיבו של נגיף. אנחנו עושים ככל יכולתנו לגלות אותם ולרצף ולזהות עוד מוטנטים, בוודאי במקרים של מחוסנים או מחלימים שחלו".

הד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינ"ל במשרד הבריאות, התראיין גם הוא בגלי צה"ל והתייחס למוטציה הניו יורקית שכבר התגלתה בארץ: "אנחנו בהחלט חוששים. אם יש זן שעמיד לחיסון - כללי המשחק משתנים. אנחנו לא מכירים מספיק את הזן הניו יורקי, אבל לא מן הנמנע שיהיה יום אחד זן אלים הרבה יותר מהנוכחי".

הד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח וולפסון, הרגיעה קצת את החשש לגבי עמידות החיסון למוטציה, והסבירה ש"רוב הסיכויים שגם אם מישהו מחוסן יידבק במוטציה ויחלה, הוא יקבל מחלה מאוד קלה. אין חשש שנחזור לנקודת האפס".