חבר הכנסת יאיר גולן שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על מצבה של מפלגת מרצ, שאתמול לא עברה את אחוז החסימה בסקר של חדשות 12 - בפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית. "אני שמח שהסקר יצא עכשיו, זו קריאת השכמה טובה לכולנו, לכל שוחרי זכויות האזרח", אמר גולן. "אנחנו צריכים להכפיל את המאמצים שלנו. צריך לעלות להתקפה מול ציבור הבוחרים שלנו, לקרוא לכולם". 

הוא הוסיף: "אני לא חושב שאנחנו חיים בשאננות, אני חושב שניצן הורוביץ מוביל היטב את המפלגה בשתי המערכות האחרונות. אני מעריך שאנחנו נשב בשעות הקרובות ונשאל את עצמנו מה עושים יותר טוב. נמשיך לעבוד קשה והרבה. נהיה בכנסת כי אם לא זה ממשלת בן גביר נתניהו והשילוב של לאומנות ושחיתות ממארת".

בהמשך התייחס לאמירתו של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על אפשרות של "עריקים" בגוש המרכז שמאל. "לא יודע למה הורוביץ התכוון ב"עריקים". אני מניח שהוא מתייחס לרם שפע שהיה בכחול לבן וחזר", אמר גולן. "אני מניח שהוא מתייחס לאדון עמיר פרץ והשותפות שלו עם אורלי לוי אבוקסיס שהייתה מעשה רמייה. אני לא יודע אם רם שפע עלול לערוק, אני לא פרשן, זה התפקיד שלכם. שאלתם למי הורוביץ מתכוון אמרתי אולי הוא מתכוון לרם שפע. אני לא הולך לפרש את הורוביץ, הוא אדם רהוט, רציני ויסודי. תרימו לו טלפון אני מבטיח לכם תשובה מנומקת ורצינית".

על החיבור האפשרי עם מפלגת העבודה, שלא התממש בסופו של דבר, אמר גולן: "הורוביץ הוכיח פעמיים כבר שהוא נכון לחיבורים, הוא רוצה חיבורים, אני כידוע לכם תמיד מדבר בשבחם של חיבורים לצערי מה שראינו ממפלגת העבודה זה כתף קרה. כשראינו שיש כתף קרה אמרנו אם צריך לרוץ לבד נרוץ לבד. אבל אני אומר את זה פעם אחר פעם, כל השמאל הציוני צריך להתאחד למפלגה אחת גדולה שתהיה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ולא פתרון זמני לאנשים עם אגו נפוח".

גולן לא חסך ביקורת גם משותפו לגוש יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "לפיד מנסה תמיד לצייר עצמו כמפלגת מרכז ימין, זו הגדרתו שלו את עצמו. לדעתי זה מגוחך אדם שלא בטוח במה הוא ולא מייצג לציבור הבוחרים מי הוא ומה הוא אף פעם לא יקבל את אמון הבוחר באופן שישים אותו ראש ממשלה כפי שהוא רוצה להיות. אני חושב שיאיר לפיד יותר שמאל מימין, אני מייעץ לו שיגבש את זהותו כי אני מכיר את עמדותיו". 

עם זאת, גולן סבור כי לפיד יכול לעמוד בראש גוש שמאל או שמאל-מרכז עם מרצ והעבודה. "בהחלט כן, אנחנו חיים במערכת דמוקרטית אנשים מציעים את עצמם ומרכולתם הפוליטית ושואלים את אמון הבוחר. אני חושב שמהבחינה הזאת, יאיר לפיד עשה עבודה יפה ויכול לעשות את זה".