שנים שאורי גבריאל נחשב לחברו הטוב של משה איבגי. השניים שיחקו יחד בסרטים רבים, שהפכו לקלאסיקות בתרבות הישראלית. במהלך השנים נשאל גבריאל רבות על פרשת ההטרדות המיניות של איבגי וסירב להתייחס לכך. כעת, 5 שנים לאחר שנחשפה הפרשה בוואלה! News, גבריאל התייחס אליה לראשונה בראיון לשגיא בן נון למדור וואלה! תרבות. 

במהלך הראיון, שנערך לרגל עליית "מצולמים 2" ב-HOT, סיפק אורי גבריאל התייחסות ברורות לעמדתו בנוגע לפרשת משה איבגי, ואמר כי "מאמין לקורבנות". הוא טען ל"התנהלות שיטתית במשך עשרות שנים" מצדו של איבגי, ואפילו גילה לראשונה על תקרית שהיה עד לה. לדבריו, הוא נחשף לאירוע בו איבגי הטריד, לכאורה, מאפרת. גבריאל טען כי שוחח עם איבגי על התקרית והפציר בו כי יפסיק.

"התחלנו את הקריירה שלנו כמעט ביחד", סיפר גבריאל בראיון. "אני צמחתי ביחד עם איבגי, גדלנו ביחד עד איזשהו שלב. איבגי הוא קולגה, ותמיד נמנעתי מלהגיב על הדבר הזה, משום שמה שלא תעשה זה להכניס ראש בריא למיטה חולה, מה שלא תעשה אתה תצא לא טוב. אני אומר לך שאני מאמין לנשים, אני מאמין לקורבנות, ואני תומך בהן. לא יצאתי נגד איבגי אבל גם לא יצאתי להגנתו".

הרבה ימי צילום יחד. איבגי וגבריאל בשנת 1983 (צילום: ראובן קסטרו)
הרבה ימי צילום יחד. איבגי וגבריאל בשנת 1983 (צילום: ראובן קסטרו)

בהמשך הדגיש גבריאל כי מעשיו של איבגי היו שיטתיים. "אני תומך בקורבנות. אני מאמין להן. הן לא המציאו סיפורים. תבין, זאת התנהלות של עשרות שנים, התנהלות סיסטמתית במשך עשרות שנים", אמר. 

גבריאל נשאל בראיון האם היה מודע להתנהגות הזאת של איבגי, וענה: "בוודאי. היו לי איתו שיחות על העניין הזה לא פעם. ראיתי מה קורה על הסט. פעם גם הרבצתי בו תורה, מה שנקרא, בעניין הזה. אמרתי לו שהוא מזלזל בעצמו, שהוא עסוק כל הזמן בדברים צדדיים ולא מתמקד בעבודה שלו. תראה, אני מכיר את איבגי. ואם אמרתי שאני תומך בכל התלונות נגדו ובכל אלו שאמרו את מה שאמרו, זה ממקום של היכרות עם האדם". 

אורי גבריאל (צילום: רפי דלויה)
אורי גבריאל (צילום: רפי דלויה)

משה איבגי מגיע לבית המשפט (צילום: פלאש 90)
משה איבגי מגיע לבית המשפט (צילום: פלאש 90)

גבריאל גם תיאר בראיון את אחד המקרים, שלטענתו היה עד לו: "רק פעם אחת הייתי עד. כשהייתי באיזו הפקה שבה הוא קצת התחיל עם המאפרת יותר מדי, ועצרתי אותו. ואז עשיתי שיחה איתו על העניין הזה. אמרתי לו, תשמע, תתמקד בטקסטים, אתה לא לומד טקסטים, אתה מתעסק עם הנשים כל הזמן, טלפונים כל הזמן, סמסים, תתמקד בעבודה שלך. אתה חושב שאתה מלך? לעולם חוסן? אתה צריך להמשיך לעבוד, תתמקד בעבודה, תפסיק עם השטויות האלה".

לחצו לראיון המלא עם אורי גבריאל בוואלה! תרבות