יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על תוצאות הסקרים האחרונים, לפיהם מרצ לא עוברת את אחוז החסימה. היא נשאלה ב-103FM האם ישנה תחושת אחריות של מפלגתה - למפלגת מרצ, שלא עוברת את אחוז החסימה, והשיבה: "יש תחושת אחריות למפלגת העבודה. ברוך השם אנחנו עולות ומטפסות. מרצ מפלגה אחות חשובה שתמיד הייתה לצד מפלגתה עבודה ואת הגוש הזה צריך לבנות מחדש, ולהיות מרכז הכוח של מרכז-שמאל בישראל".

היא נשאלה: "אבל נגסתם בהם והם לא עוברים כתוצאה מזה ואולי גוש נתניהו יצליח להרכיב ממשלה", והשיבה בתגובה כי אינה חושבת שזהו הניתוח היחידי. "יש עוד מפלגות, כחול לבן למשל שמתעקשת להישאר למרות שבאופן ברור היא סיימה את דרכה", אמרה, "מרצ ומפלגת העבודה הן שתיים מהפלגות השורשיות האמיתיות, שיש להם חבורת וחברים, אנשים שבוחרים ומעורבים בציבוריות הישראלית. זה הדבר שאותו צריך לבנות בתור העתיד של מדינת ישראל".

מיכאלי ציינה כי אינה מאמינה בתרחיש שמרצ לא עוברת את אחוז החסימה. "אני לא מאמינה שזה יקרה, אני בונה את מפלגת העבודה להיות הדבר הגדול הבא בהמשך הדרך", אמרה, "הורוביץ אמר בתחילת מערכת הבחירות בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שמרצ תרוץ לבד. אני כיבדתי את האמירה והלכתי לבנות מחדש את מפלגת העבודה. אני אזכיר לכולם, שכשמפלגת העבודה ומרצ רצו בנפרד הן תמיד השיגו יותר מנדטים מאשר כשרצו ביחד".

 

בהמשך הראיון, מיכאלי נשאלה על מועמדותה של איבתיסאם מרעאנה, אשר נמצאת במקום השביעי במפלגה: "אם תשיגו שבעה מנדטים והיא תיכנס לכנסת - זה כאב ראש?". יו"ר העבודה השיבה: "בית המשפט אישר אותה, ואמר שיש לה כל זכות לרוץ לכנסת. היא באה לבנות עתיד משותף בין ערבים ויהודים במדינת ישראל. מפלגת העבודה היא לא רק איבתיסאם מראענה, אני רוצה להכניס גם את נחמן שי במקום השמיני".

מיכאלי התייחסה לדבריו יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ על עריקים אפשריים, ואמרה: "לא שופטים אדם ברגע של לחץ, אני חזרתי ואמרתי מרצ היא מפלגה חשובה. יש עריקים? חלילה וחס. ההאשמות שיהיו במפלגת העבודה עריקים הן האשמות נמוכות מאוד, וצר לי שחבריי מגיעים לכך ואני לא אלך לשם".

"אני לא פוסלת ולא מחרימה אף ציבור בחברה הישראלית. אם אנחנו לא נשכיל לבנות פה חברה משותפת עם החרדיות והחרדים והערביות והערבים לא תהיה פה מדינת ישראל", הדגישה, "מי שמנסה למכור היום בניסיון למצוא חן בעיני חילונים, להגיד אנחנו לא נשב עם החרדים, הוא פשוט משקר לצד השני. אין מנוס מלבנות עתיד משותף עם האנשים האלה".

בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

מיכאלי נשאלה לגבי ישיבה אפשרית עם ראש הממשלה נתניהו, ואמרה: "אני שואפת לממשלת מרכז-שמאל חזקה. אם הסיעות החרדיות במצב שאין להן זכות וטו ולא הן אלה שמחליטות למה לא להסכים לשבת איתן? ברמה הפוליטית הן מחויבות לנתניהו והפכו עצמם ללא רלוונטיים". לדבריה, לאורך השנים היו ביניהם יחסים טובים, ויש על מה לדבר. "הם הפכו עצמם לסרח עודף של נתניהו, זה דבר שהוא זוועה, באמת. הראשונים שסובלים מהם זה הציבור שלהם, הם מועלים בתפקידם באופן חד משמעי, בשליחות שאמורה להיות להם לדאוג לצרכים של הציבור שלהם, צר לי מאוד על כך", תקפה.

"ייתכן שזו הסיבה שהם יורדים בסקרים", העריכה, "אני יודעת מהקשרים שלי עם הציבור החרדי עד כמה יש שם צמא למשהו אחר לחלוטין, יש רצון עז להשתלב בחברה ולהיות בני אדם מעבר להיות חרדים. הגיע הזמן שבאמת הקהל השבוי הזה, ייגמר".