חשש לתעמולת בחירות אסורה: תנועת "אחריות לאומית" דורשת לדחות את ביקורו הצפוי של מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, בשבוע הבא בישראל - עד אחרי הבחירות. לטענת התנועה, ששלחה הבוקר (רביעי) מכתבי התראה לבורלא, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן, הביקור הצפוי, שכולל שורת "פגישות ראווה" עם ראש הממשלה ימים ספורים טרם הבחירות לכנסת ה-24, הוא בגדר תעמולת בחירות אסורה ועשוי להוות עבירה פלילית לכאורה.

במכתב טוען מנכ"ל "אחריות לאומית", עו"ד אושי אלמליח, הנחשב מקורב לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, כי "השתתפותו של מר בורלא באירועי פוטואופ עם ראש הממשלה עשויה להוות סיוע לתעמולת בחירות אסורה וזו עבירה פלילית". אלמליח הוסיף: "תעמולה מסוג זה, ככל שתתבצע בפועל בסופו של דבר ולמרות התראותיה של "אחריות לאומית", תיענה בעתירה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט פוגלמן, ובמידת הצורך, תתלונן במשטרה בגין עבירה על חוק הבחירות (דרכי תעמולה)".

במכתב נאמר עוד כי "המבחנים שנקבעו בפסיקה מובילים למסקנה ברורה וחד משמעית כי מדובר בתעמולת בחירות: עיתוי הביקור; התמקדות קמפיין מפלגת הליכוד ונתניהו בנושא החיסונים, תוך תזמון תקופת הבחירות בד בבד עם תחילת "מבצע החיסונים"; הייחודיות, הראשוניות והחד פעמיות; העדר הדחיפות ועוד, מלמדים, כל אחד לחוד וכולם במצטבר, כי התכלית הדומיננטית של הביקור הוא לשם תעמולת בחירות של ראש הממשלה". 

"גם אם מנכ"ל פייזר אינו מתכוון לערוך את ביקורו לשם כך, כל בר דעת מבין את מניעיו של ראש הממשלה ותוכניותיו הפוליטיות בנוגע לביקור זה", הוסיף עו"ד אלמליח. "ברור שאין מדובר בפעולה שגרתית של ראש הממשלה, וכי המטרה העיקרית של ביקור, זה ימים ספורים טרם הבחירות, הוא השפעה על הבוחר".

"ראש הממשלה אשר לו אינטרס פוליטי מובהק, רותם לצורכי הבחירות את מנכ"ל חברת התרופות אשר אין חולק כי גם לה אינטרס עסקי מובהק בימים אלו, זאת מבלי לגרוע כהוא זה מחשיבות ההתקשרות בין משרד הבריאות לפייזר". הוא דורש כי ביקורו של מנכ"ל חברת התרופות צריך להידחות למועד אחר מיד לאחר הבחירות ואם בכל זאת יגיע – אל לו להיפגש עם פוליטיקאים מכהנים המתמודדים בבחירות לכנסת.