גורמים בבית המשפט בעיר בורגוס שבספרד קבעו כי אישה, שילדה תאומים בגיל 64, אינה זכאית למשמורת עליהם, בטענה כי היא "מבוגרת מדי ולא תוכל לטפל בהם כראוי". האם, שזוהתה רק בשמה הפרטי מאוריצ'יה, ילדה את התאומים לפני ארבע שנים לאחר מספר טיפולי פוריות בארה"ב, בעזרתם היא הצליחה להביא את בניה לעולם. צפו בדיווח של אתר MailOnline: 

"היכולת להביא ילדים בגיל מבוגר היא אינה מתנה, היא יכולת", אמרה מאוריצ'יה, אלא שעם הזמן היא הזדקנה (כיום בת 68) ושירותי הרווחה במדינה החלו להטיל ספק ביכולותיה להיות אם בגיל מבוגר. הרשויות הגיעו למסקנה כי התאומים נמצאים בסיכון, רק על סמך גילה המבוגר, והחליטו לקחת על התאומים אפוטרופסות.

תחילה שירותי הרווחה אישרו למאוריצ'יה להמשיך לגדל את בניה, תוך פיקוח שלהם מרחוק, אלא שעם הזמן הם קבעו כי היא לא ממלאת אחר הוראותיהם מספיק באדיקות והחליטו לקחת ממנה את ילדיה. מאוריצ'יה החליטה לנסות לערער על המהלך, אלא שבית המשפט דחה את בקשתה בעקבות "מחוסר בייצוג ראוי".

כמו כן, דובר בית המשפט טען בפני העיתון הלאומי ABC כי נקבע שהתאומים "במצב ברור של פגיעות בשל גילה המבוגר של האם", שלא תוכל לטפל בהם כראוי למשך שנים. כמו כן, נטען כי המבוגרת חיה לבדה, ללא כל סיוע כלכלי או "רשת תמיכה" ולכן הילדים לא יזכו לתנאים אופטימלים. עוד דווח כי למאוריצ'יה בת נוספת, בת 11, שחיה בימים אלו בקנדה עם אביה.