יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הקפיד עד עכשיו לשדר בקמפיין הבחירות את המסר כי רק הוא יכול להרכיב ממשלה מלבד בנימין נתניהו, ואף פסל את האפשרות שיישב תחת יאיר לפיד.

אלא שהיום (רביעי) התבטא מספר 11 במפלגה, דני דיין, באופן שונה, כשאמר בראיון לרדיו 90FM: "לא ניתן לאמביציות אישיות לגרור אותנו למערכת בחירות חמישית. אם הנשיא יטיל על לפיד להרכיב הממשלה - נשב איתו למו"מ".

עם זאת, סייג דיין את דבריו והוסיף כי הוא לא מאמין שלפיד יקבל את המנדט להרכבת הממשלה: "הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה לפי מי שיכול להרכיב ממשלה. לא מאמין שלפיד יקבל".

בהמשך הבהיר דיין את דבריו בציוץ בטוויטר: "ללפיד אין שום סיכוי להרכיב ממשלה. חזרתי ואמרתי את זה לכל אורך הראיון. לשאלה התיאורטית מה יקרה אם הנשיא בכ״ז יטיל עליו את המנדט. עניתי תשובה ששייכת יותר לתחום הנימוסים מאשר לתחום הפוליטי. אני עוד אלמד שאסור להיות מנומס במערכת בחירות. רק גדעון סער יוכל להרכיב ממשלה".

על פסיקת בג"צ בנושא הגיורים אמר דיין: "הגבנו ראשונים. אנו לא אוהבים שבג"צ מחליף את הדרג הנבחר. נעשה מאמץ להגיע לקונצנזוס, אך לא מתחייבים לקבל את המלצות משה ניסים. אם החרדים יאמצו עמדות קיצוניות, הם צריכים לדעת שלא נקבל זאת".