בענף המסעדנות דורשים לשנות את מתווה הפתיחה להושבה ליום ראשון שנקבע על ידי משרד הבריאות. "המתווה שמשרד הבריאות הודיע לנו מגביל את התפוסה להושבה בחוץ רק עד ל-50 איש וכולל מרווח שולחנות של שני מטרים, לעומת מטר וחצי על פי תנאי התו הסגול. בשיחות שהיו לנו בימים האחרונים דובר על מתן אפשרות להושבת יותר לקוחות באוויר הפתוח", אמר יו"ר איגוד המעסדנים, שי ברמן, ל"מעריב".

לדבריו, גם בתוך העסקים, יהיו הגבלות משמעותיות. "בפנים יוכלו לשבת רק אלו שיציגו תו ירוק והמרווח בין השולחנת אמור להיות על פי המתווה החדש כשני מטרים", הוא הסביר – "אנחנו מנהלים שיחות עם משרד הבריאות ומקווים לשנות את המתווה החדש, שעלול למנוע ממסעדנים רבים לפתוח".

המסעדנים ביקשו שמסעדות ובתי קפה בשטח של עד 100 מ"ר לא יידרשו להתנות הושבת לקוחות בפנים העסק בהצגת תו ירוק ולאפשר בחוץ תפוסה מלאה תוך שמירת מרחק של מטר וחצי בין השולחנות, כחלק מתנאי התו הסגול.

"אנחנו חוששים שלבעלי עסקים שייפתחו יהיה קשה מאוד להחזיק עסק רווחי. אמנם אנחנו שמחים לקראת החזרה ביום ראשון להושבה, אבל התחושות מעורבות עם חששות", הוא ציין עוד. ברמן התריע עוד שמסעדנים גם מתקשים לגייס עובדים, בשל רצונם של רבים להמשיך להיות בחל"ת.