האם נמצא פתרון לתעלומת אסון הזפת בים התיכון ובחופי ישראל? השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, הודיעה היום (רביעי) בציוץ בחשבון הטוויטר שלה:‏ ״שמנו את ידנו על האונייה העבריינית. זרוענו הארוכה תגיע לכל מי שיפגע בטבע, בים ובחופים שלנו״.

דבריה של גמליאל הגיעו לאחר כשבועיים של חקירה מטעם המשרד להגנת הסביבה בעניין, וכן מטעם מספר גופי תקשורת פרטיים. רק לפני כשבוע התייחסה השרה להגנת הסביבה לחקירה, ודחתה פרסומים שונים שטענו כי נמצאה הספינה האחראית לדליפת הנפט הגדולה בים, שהביאה את כמויות הזפת הרבות לחופים.

לפני מספר ימים פורסם כי אנשי המשרד להגנת הסביבה נחתו ביוון, על מנת לחקור אונייה החשודה בדליפת הנפט. אנשי המשרד אמרו בעניין: "נשלח צוות חוקרים בהובלת המשרד להגנת הסביבה ליוון, על-מנת לבצע ביקורת על אונייה חשודה. החוקרים נמצאים שם כעת ומבצעים את הביקורת".

כזכור, לפני כשבועיים החלו להופיע כמויות גדולות של זפת לכל אורך חופי הארץ, על רקע מזג האוויר הסוער שהתחולל. ביקורת נמתחה על המשרד להגנת הסביבה בשל העובדה כי לא צפה את הגעת החומר המסוכן לישראל, ופעל לעצור אותו בים. בימים האחרונים נמשכו הדיווחים על איתור גושי זפת נוספים בחופי ישראל.