זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון ב-103FM והתייחס לאפשרות לישיבה בממשלה תחת יאיר לפיד. "היות והממשלה היחידה שלפיד יכול להקים היא ממשלה בקולות של אחמד טיבי, בממשלה כזו לא נהיה. לא בגלל שהוא ערבי, אלא בגלל העמדות שלו, התמיכה בארגוני טרור, עמדות אנטי-ישראליות. אנחנו כן נרכיב ממשלה שיהיו בה גם נפתלי בנט וגם יאיר לפיד". זאת, לאחר שמוקדם יותר, מספר 11 במפלגה, דני דיין, אמר בראיון לרדיו 90FM: "אם הנשיא יטיל על לפיד להרכיב הממשלה - נשב איתו למו"מ".

באשר לסערה סביב החלטת החלטת בג"ץ, לפיה גם מי שלא עבר הליך גיור אורתודוכסי יוכר כיהודי, הסביר: "יש פה נקודה עקרונית, אי אפשר בנושא כל כך מהותי ורגיש, שמדינת ישראל לא תנהל אותו בהתאם לרצון אזרחיה בג"ץ התחנן 15 שנים לכנסת ולממשלה שיחליטו מה זה גיור. קרה פה דבר עצוב בעיניי. המפלגות החרדיות תמכו בגישת 'הכל או כלום', וחסמו את מסקנות ועדת ניסים, למרות שהיא הייתה הפתרון המאוזן". בהמשך, הבהיר את עמדתו באשר לסרטון של מפלגת יהדות התורה, בו השוו רפורמים לכלבים: "סרטון שפל, כמעט חסר תקדים. זה דימוי אנטישמי קלאסי. זה סרטון עלוב, בדיוק כמו האמירה של חבר הכנסת יצחק פינדרוס על כך שחיילי צה"ל שמתגיירים הם 'שיקסעות' וגויים ואסור להתחתן איתם".  

לטענתו של אלקין, "מפלגות חרדיות כיום יודעות שלנתניהו אין ברירה ובלעדיהן הוא לא מסוגל לזוז ימינה או שמאלה, אבל זה מביא אותם למקומות שפוגעים בהם, קודם כל. אמירות מהסוג הזה וסרטונים כאלה מגדילים את השנאה ואת הכעס בציבור הכללי, ואסור להשלים עם זה". עוד אמר: "גדעון סער, ואנחנו כמפלגה, אומרים את זה בצורה מאוד ברורה – בממשלה שנקים לא תהיה כפייה דתית, נקודה. אנחנו מציעים פתרונות קונקרטיים לנושאים רגישים של דת ומדינה".

בהמשך טען כי בוחריו של נתניהו ואף מתפקדי הליכוד, טענו בפניו כי יצביעו לתקווה חדשה, אך חוששים לדבר על כך. "חלק מהאנשים לא רוצים לומר את זה בגלוי כי הם פוחדים שיתקפו אותם. זה מגיע לרמות מגוחכות, אני מכיר היום לא מעט ראשי סניפים של הליכוד וראשי ערים של הליכוד, שאומרים שבפתק הם ישימו גדעון סער בקלפי כי הם חושבים שצריך לשנות. זה מצב שקצת מזכיר לי את המדינה ממנה באתי, כשאנשים מפחדים להגיד למה הם מצביעים. חבל שהגענו למצב הזה".