במפלגת העבודה דורשים להדיח משורותיה חברי מפלגה שהביעו תמיכה או הזדהות עם מפלגות אחרות, על רקע הודעות תמיכה שפורסמו לאחרונה מ צד ותיקים ופעילים במפלגה בכחול לבן.

הוצאתם של חברי מפלגה אשר הודיעו ברבים על תמיכה ברשימה אחרת by maariv on Scribd

במכתב שהגיע היום (רביעי) לידי "מעריב" פנה עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי וראש אגף המפקד במפלגה, למזכ"ל העבודה ערן חרמוני וכתב כי "לאחרונה הועבר לידיעתי הודעה עלי ה חתומים חברי מפלגה אשר קוראים באופן גלוי על תמיכתם ברשימה אחרת. זאת שעה שהמלגה בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת ה-24".

"כידוע לך בהתאם לסעיף 93 לחוקה רואים בחברי מפלגה כאמור כמי שפרשו מהמפלגה אף ללא כל צעד פוזיטיבי מ טעם מאן דהוא", כתב היועמ"ש. הוא הוסיף כי עם זאת נדרש שמזכ"ל המפלגה או מזכיר הסניף יודיע לחבר על פרישתו. אבקשך אפוא לפעול בגדר סמכותך ולהוציא הודעה לחברי המפלגה המופעים בשולי מכתבי זה".

למכתב צורפה מודעת הזדהות שפורסמה לאחרונה של עשרות חברי מפלגה בעבר ובהווה המביעים תמיכה בבני גנץ ובכחול לבן ביניהם ח"כ לשעבר אברהם כץ עוז, יורם דורי, חיים כהן, מוטי ששון, נחמיה גנות, אפי אושעיה ואחרים.

בתגובה כתב המנכ"ל חרמוני כי "זו הפעם הראשונה למיטב זכורני אשר נשלח מאגף המפקד מכתב יזום למזכ"ל המפלגה המבקש ממנו להוציא חברים בהתאם לסמכותו הקבועה בסעיף 93 לחוקה".

המכתב של מפלגת העבודה (צילום: אריק בנדר)
המכתב של מפלגת העבודה (צילום: אריק בנדר)

לדבריו התופעה של חברים התומכים בפומבי ברשימה אחרת בבחירות הכלליות לכנסת הנה כמובן דבר פסול. "השאלה האם לנקוט בפעולות להוצאתם של חברים כשלושה שבועות לפני הבחירות לכנסת על כל המשתמע מכך או להמתין עד לאחר סיום הבחירות מרציכה שי קול לדעת ולעניין זה סוף מעשה במחשבה תחילה", כתב חרמוני.

לדבריו הוצאת חברים שלב זה יכולה דווקא לפגוע במפלגה שכן הדבר יגרום לכך שהתקשורת תהדהד מסר שאיננו בהכרח טוב לקמפיין המפלגה בשלב זה, ולפיו ישנה עזיבה של המפלגה לרשימות אחרות. 

חרמוני טען כי בשלב זה תשומת הלב והמשאבים ראוי כי יהיו ממוקדים כל כולם בפעילות בבחירות. מנגד הוא אומר כי יתכן ופעולה כזו דווקא תהווה צעד מניעתי מרתיע שיסייע למפלגה.

הוא ציין כי לאחרונה הוגשה עתירה למוסד לבירור עתירות במסגרתה נתבקש לפעול להוצאתו של חבר אשר הביע לכאורה תמיכה פומבית ברשימה אחרת המתמודדת בבחירות לכנסת.

חרמוני ציין כי עמדת המפלגה במסגרת תגובה לעתירה הייתה שיש להתמקד כעת בבחירות לכנסת ולא לדון בתקופת הבחירות בהוצאת חברים המביעים תמיכה ברשימה אחרת.

בכל מקרה הוא ציין כי אין בכוונתו לנקוט בפעולה להוצאת חברים מהמפלגה אך ככל שיו"ר המפלגה תחליט אחרת הוא יפעל בהתאם. "עד לרגע זה טרם קבלתי כל פניה פורמלית בנושא מיו"ר המפלגה ולכן בשלב זה בכוותי לפעול בהתאם למדיניות הקיימת שהוצגה על ידי המפלגה בפני המוסד לבירור עתירות ולפעול בעניין בסמוך לאחר הבחירות לכנסת".