על פי נתונים שפרסם אתמול משרד הבריאות, בחודש פברואר הלכו לעולמם 935 ישראלים לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. מתוכם 553 איש שלא חוסנו, 240 שקיבלו מנה אחת של חיסון ו־142 נוספים שנדבקו במהלך החודש האחרון לאחר מנת החיסון השנייה.

עוד עולה מהנתונים כי מקדם ההדבקה בישראל עומד כעת על 1, בעוד בחברה הערבית הוא גבוה במיוחד. כיום עומד המקדם בחברה הערבית על 1.12, לעומת החברה החרדית שבה דווקא מקדם ההדבקה נמוך מהאוכלוסייה הכללית ועומד על 0.86.

כמו מקדם ההדבקה, גם מספר החולים שבמצב קשה מושפע מאוד מהמתרחש במגזר הערבי. בשבוע האחרון מספר החולים החדשים שבמצב קשה עלה ב־24% במגזר הערבי, והם מהווים 40% מסך החולים שבמצב קשה בישראל. לעומת זאת, הירידה במספר החולים החדשים שמצבם קשה ממשיכה במגזר הכללי, שם חלה ירידה של 10% בשבוע, ובמגזר החרדי - שם חלה ירידה משמעותית מאוד של 22% בשבוע. כיום בישראל רק 6% מהחולים קשה החדשים הם מהמגזר החרדי.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע הוסיף: "העלייה במגזר הערבי היא בעיקר בצעירים. חלקם של החולים קשה החדשים מעל לגיל 60 במגזר הערבי ירד מ־70% לפני חודש ל־40%. לעומת זאת, חלקם של החולים החדשים שבמצב קשה בגילי 20־39 במגזר הערבי עלה מ־5% לפני חודש ל־20%". 

ד״ר כרמי ברטל, מנהל מחלקה פנימית קורונה בבית החולים סורוקה, מספר: "אנו עדים לעלייה במספר המאושפזים במחלקות הקורונה בדרום. העלייה המטרידה מחמירה מיום ליום. קיימת עלייה ממוקדת בחברה הבדואית, שבה שיעורי ההתחסנות נמוכים".

בתוך כך, העובדה כי בני 16 ומטה לא מתחסנים בשלב זה, וכן כי בני נוער רבים שכבר עומדים בקריטריון מסרבים להתחסן, באה לידי ביטוי בנתוני התחלואה מהנגיף. על פי משרד הבריאות, כמחצית מהנדבקים החדשים בקורונה הם בני 19 ומטה.