החברה להגנת הטבע השיקה אתמול את "בשביל הטבע" - יישומון חדש וחינמי ראשון מסוגו בישראל, המדווח על מצב הניקיון באתרי טבע ברחבי המדינה.

היישומון החדש, שניתן להורדה מחנויות האפליקציות לטלפונים ניידים של גוגל ואפל, הוא חלק ממיזם הניקיון שהובילה בחודשים האחרונים יו"ר ועדת הגנת הסביבה היוצאת של הכנסת מיקי חיימוביץ' (כחול לבן). היא מאפשרת לכל מטייל לדווח על מצב הניקיון במאות אתרי טבע ולקבל מידע על מצבם על בסיס הדיווחים של משתמשי האפליקציה. 

באמצעות מפה אינטראקטיבית יכולים המטיילים לדעת מראש לאן כדאי להגיע מבחינת מצב הניקיון באתרי הטבע. במקביל, תיעזר החברה להגנת הטבע במידע הזה כדי לדעת אילו אתרי טבע סובלים במיוחד מלכלוך וזיהום - ולקדם פעילות ניקיון בהם מול הגורמים הרלוונטיים לאותו אתר. לצד מצב הניקיון, יכולים המטיילים לדווח גם על עומס המבקרים באתרים ולהוסיף תמונות ומידע עליהם. 

הדיווחים באפליקציה יאפשרו לחברה להגנת הטבע ליצור את "מדד ניקיון הטבע", שיכלול בין היתר את דירוג האתרים הנקיים והמלוכלכים ביותר. את המדד ניתן יהיה לראות על גבי מפה אינטראקטיבית בקישור my.teva.org.il.

לדברי מנכ"לית החברה איריס האן, "מדובר במיזם חלוצי ופורץ דרך, לשימוש בניטור אזרחי, כדי להתמודד עם בעיית הפסולת ברשות הרבים. לצערנו, זו בעיה קשה ונרחבת, וכמו כל בעיה, כדי להתמודד איתה באופן יסודי ומערכתי צריך קודם כל למפות את היקפיה וממדיה - ובכך מתמקדת האפליקציה החדשה".