השופטת אביגיל כהן, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, קבעה כי חברת קשת תפצה את בני קצובר, פעיל התיישבותי, בחמישים אלף שקלים. ההחלטה הגיעה בעקבות תביעת לשון הרע שהוגשה ע"י קצובר נגד שידורי קשת בעניין מערכון ששודר בתוכנית "ארץ נהדרת", ובו הופיעה תמונתו של העותר עם הכיתוב: "סבא פוגרום מזג"ן היישוב." בתחילה נדחתה תביעתו של קצובר בערכאה נמוכה יותר, אולם הוא לא וויתר וערער עליה לבית המשפט המחוזי.

תחילתו של הסיפור ביום 27.2.2017, על רקע פינוי מאחז עמונה שעמד בלב השיח הציבורי, אז הפיקה קשת ושידרה מערכון בתוכנית "ארץ נהדרת", אשר זמן קצר לאחר שידור התוכנית פורסם גם באתר מאקו. במסגרת המערכון הופיעה תמונתו של קצובר למשך כשתי שניות, ללא ציון שמו, עם הכיתוב "סבא פוגרום", כשברקע אחד השחקנים מתאר את המערער כחבר ביישוב הדמיוני שאותו הם מקימים, תוך ציון תפקידו כ"מזג"ן היישוב" תוך שילוב של קטעים מבוימים וקטעי מקור ארכיונים.

קצובר טען כי קטעי המקור, הכוללים מעשי אלימות, הוצמדו למערכון המבוים וקישרו אותו למעשי אלה, מבלי שבכלל היה לו שום קשר אליהם, ולכן לטענתו לא היה מקום לשלבם במערכון.

בכתב התביעה נטען כי פרסום המערכון מהווה הפרה של חוק איסור לשון הרע וכי התכנית התכוונה להשפיל את קצובר בעיני הציבור. מנגד, טענה התוכנית "ארץ נהדרת" כי מדובר בתוכנית סאטירית והמערכון הוא מערכון סאטירי מובהק. 

השופטת כהן קבעה בפסק הדין כי: "בעצם הצגת תמונתו האמיתית של קצובר במערכון עם הכיתוב "סבא פוגרום", לצד קטעי ארכיון בהם יש גילויי אלימות כלפי גוף ורכוש וכן לצד מערכון מבויים ובו מוצגים צעירים הנמנים על מבצעי אותן פעולות חמורות בהחלט עלולה להשפיל את המערער בעיני הבריות ולבזותו, וברור כי הפרסום במקרה דנן הינו "לשון הרע."

עוד היא הוסיפה : "המערכון סאטירי בעיקרו אך תמונת המערער אינה חלק מהסאטירה או מהקטע המבויים שהוצג במערכון. אין שום סיבה לפטור את המשיבה מאחריות לפרסום לשון הרע רק מאחר ומדובר בתוכנית סאטירה. הפרסום ביחס למערער אינו נכנס לגדר סאטירה".

סגנית הנשיא כהן סיכמה: "לאחר שקילת מכלול הנסיבות, ובין היתר מעמדו של המערער, התפוצה או הרייטינג של פרסום שכזה בתוכנית "ארץ נהדרת" ובאתר האינטרנט, וכן את העובדה שבכל זאת התוכנית עצמה היא תוכנית סאטירית, גם אם הקטע שבו שולב המערער לא היה כזה, וכן שילובו של המערער במערכון לפרק זמן של פחות משתי שניות, אני מוצאת לנכון לחייב את המשיבה לשלם למערער פיצוי בסך 50,000  שקלים".

עו"ד צוריאל חזי ייצג את בני קצובר, את שידורי קשת ייצגו עורכי הדין מוטי ארד ועו"ד מיקה שלו.