המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (חמישי) תיעוד של "אמרלד", המיכלית החשודה בגרימת זיהום הזפת בחופי הארץ, כך פורסם בוואלה! NEWS. בתמונות שהעבירה חברת "TankerTrackers", נראתה האונייה במפרץ הפרסי באמצע ינואר, שם, על פי החשד, העמיסה את הנפט. 

בהתאם לחקירת כלי השיט "אמרלד" מטעם חברת "TankerTrackers", ב-13 בינואר האוניה עזבה את חופי דובאי וב-17 בינואר נצפתה מול האי האיראני, חארג', שבמפרץ הפרסי. בתאריך זה, על פי הערכת המשרד להגנת הסביבה, העמיסה המכלית 112 אלף טונות של נפט גולמי איראני, שבסופו של דבר גרמו ככל הנראה לזיהום. 

מסלול המיכלית החשודה בזיהום חופי הארץ, מול חופי חארג' (צילום: תמונות חברת ''TankerTrackers'')
מסלול המיכלית החשודה בזיהום חופי הארץ, מול חופי חארג' (צילום: תמונות חברת ''TankerTrackers'')

בתאריך ה-1 בפברואר המיכלית הפליגה לתעלת סואץ, וב-9 בפברואר הסתובבה צפונית-מזרחית לקפריסין, כל זאת כאשר היא שטה לצד כלי שיט נוסף עם משדר כבוי. לאחר מכן, ב-14 בפברואר, כשלושה ימים לפני הגעת גושי הזפת ארצה, נראתה האוניה על בסיס תמונות לווין, כשהיא מעבירה כ-750 אלף חביות של נפט גולמי איראני למיכלית אחרת.

התיעוד עשוי לחזק את הטענות השנויות במחלוקת של השרה גילה גמליאל, לפיהן מדובר במעשה מכוון, "טרור סביבתי", כפי שהגדירה זאת. שכן, המסלול שעברה המיכלית, יחד עם המשדר הכבוי והעמסת הנפט הגולמי, מעלות סימני שאלה.