כלב מסוג גולדן רטריבר, בשם סמפסון, הוכשר כעוזר מעבדה לבעליו המוגבלת ומשמש כעוזר שלה במחקר במדעי המוח. הבעלים, ג'ואי רמפה בת ה-56, סובלת מפגיעות ראש טראומטיות כתוצאה מתאונת רכיבה על סוסים שעברה בשנת 2006. אחרי שעברה שיקום ארוך, היא חזרה אל מעבדת בכימיה באוניברסיטת אילינוי, וצירפה אל התפקיד את סמפסון. צפו בסמפסון במעבדה:

הגולדן רטריבר שהפך לחוקר מוח (צילום: רויטרס)

כשהוא לבוש במשקפי מגן ובמעיל מעבדה, סמפסון הפך לכלב הראשון שאי פעם קיבל גישה אל מעבדה כימית סטרילית. "אם אני אפיל משהו במעבדה הוא מיד יבוא לצדי ואני אוכל להשתמש בו כסד כדי לכרוע על הברכיים ולקלוט מה שסביבי", סיפרה רמפה, מאמנת הסוסים לשעבר. 

ג'ואי החוקרת וסמפסון כלב המחקר  (צילום: רויטרס)
ג'ואי החוקרת וסמפסון כלב המחקר (צילום: רויטרס)

רמפה סבלה בעקבות התאונה מ-23 עצמות שבורות ונותרה עם נזק מוחי קבוע, אך בימים אלו היא מחזיקה בשני תארים במדעי המוח ועובדת לקראת הדוקטורט שלה בעזרתו של סמפסון. "לא הייתי יכולה לנווט באוניברסיטה ללא עזרתו", היא סיפרה. תחילה, האוניברסיטה לא אישרה את כניסתו של סמפסון אל המעבדה, אך אחרי מאבק ארוך היא הצליחה סוף כל סוף לאפשר לו לקחת חלק בעבודתה היום יומית. 

כמו כן, נקבעו הנחיות ברורות לגבי שהותו של סמפסון במרחב הסטרילי, במסגרתן הוא מחויב ללבוש משקפי מגן ומעיל ולהיות תמיד בטווח הראיה של בעליו. בימים אלו, רמפה וסמפסון משקיעים את מאמצם במטרה לאפשר לעוד אוניברסיטות ברחבי העולם לעבוד עם כלבים במעבדות. "זה מאפשר לעובדים לעשות את עבודתם בצורה טובה יותר וגם עוזר לכלבים בתהליך האילוף", הסבירה רמפה.