כשהיא מתקיימת בפעם הרביעית בתוך שנתיים בלבד, מערכת הבחירות הנוכחית זוכה לא פעם לכינוי "משעממת". לעתים, כך המבקרים טוענים, נראה כאילו "נאמר כבר הכל", והמסרים חוזרים על עצמם בכל ראיון מחדש. למרות זאת, היום (חמישי) קיבלנו חיזוק די משעשע.

ברדיו "קול חי", בחרו להערים על זאב אלקין, מועמד "תקווה חדשה" לכנסת. חקיין שהתחזה ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, שוחח עמו, ובעוד שהראשון חושב כי הוא מדבר עם דרעי בכבודו ובעצמו, הוא סיפק מספר אמירות מעניינות בדבר החלטת בג"ץ בנושא הגיור, הליכת מפלגתו עם "ישראל ביתנו" ואביגדור ליברמן, ועל אמירותיו נגד החרדים.

השיחה של זאב אלקין עם חקיין שהתחזה ליו"ר ש"ס, אריה דרעי. קרדיט: רדיו קול חי

ראשית, הבהיר אלקין כי אמירותיו נגד המפלגות החרדיות לא כוללות את ש"ס: "זה לא החרדים, זו יהדות התורה", אמר. בנוסף, אלקין בחר לצדד בפסק הדין של בג"ץ כי גם מי שלא עבר הליך גיור אורתודוכסי יוכר כיהודי לצרכי חוק השבות: בג"ץ צודק פה, הוא חיכה 15 שנה".

עם זאת, הבהיר: "אני יודע שיש לכם ביקורת. ברור שצריך להיות חוק גיור לא יכול להיות שכל אחד יחליט מה זה גיור הרי מחר לפי הפסיקה הזו שלושה אנשים רגילים, יש להם בית דין לגיור".

עוד הבהיר אלקין כי גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, לא הופך את אביגדור ליברמן לשותף אוטומטי שלו לאחר תוצאות הבחירות: "גדעון לא שם את עצמו (בשלט הבחירות שפרסם, בו עמדו מאחוריו יאיר לפיד ונפתלי בנט) עם איווט לא במקרה, כי איווט אומר בשונה מלפיד אני לא עם חרדים. את זה אנחנו לא אומרים".

שר המים לשעבר, הודה לבסוף כי ייתכן והגזים עם ביקורתו החריפות נגד המפלגות החרדיות, אך הסביר מה הסיבה לכך: "אני צריך קצת להיזהר בלשוני מהבחינה הזאת. לך יש שטח, אצלנו אין שטח וזה אולפנים, כל היכולת שלנו היא אולפנים".