בריאיון שהעניק אתמול ל"פוקס ניוז", הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן מפתיע במיוחד כי נגיף הקורונה מאחורינו, על אף שיעור התחלואה שממשיך לעלות בקרב מגזרים רבים. פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, התייחס בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM להכרזתו של נתניהו ואמר כי ייתכן ויוטל סגר נוסף, רביעי במספר, לפני הבחירות.

"אני לא יודע למה ראש הממשלה התכוון", אמר אש. "אנחנו מודאגים מעלייה בתחלואה בימים הקרובים, גם כתוצאה מאירועי פורים וגם מהרחבת הפעילות במשק. אפשרות של צעדים לאחור קיימים. אם לא נתנהג באופן אחראי, אם לא יקפידו על ההנחיות, האפשרות של סגר רביעי לפני הבחירות, קיימת. עדיין צריך להישמר ויש חשש מעלייה בתחלואה". 

על פתיחת המשק אמר הפרופ': "אני בהחלט חושש מהפתיחה הגדולה של המשק, כי יכול להיות שהיא תגרום לעלייה מחודשת של התחלואה. אנחנו נעקוב אחרי הנתונים ואם נראה שיש עלייה, אז נצטרך ללכת לאחור. זה לא דבר משמח, אני מרגיש את המצוקה מהשטח והרצון לחזור לחיים, כי ברגע הזה יש ציפייה שהחיסונים יגנו עלינו. אני מקווה שהחיסונים יעשו את העבודה מעבר לציפיות שלנו". 

אש ציין כי נראו סימנים ראשונים של עלייה בתחלואה במערכת החינוך, והוסיף: "נצטרך לעקוב אחרי זה בצורה מאוד ברורה. זו תקופה מאוד מורכבת". 

על ביטול ועדת החריגים אמר הפרויקטור: "ההחלטה לאפשר את חזרתם של ישראלים רבים התקועים בחו"ל, הייתה מורכבת אך נכונה. יש קושי גדול מאוד להגיד לאזרחים להישאר בחו"ל. יש אמצעים פשוטים שעוזרים לנו להתמודד עם הסיכון, זה לא שהסיכון הזה הוא גזירת גורל. מי שחוזר מחו"ל עושה בדיקה ונכנס לבידוד: אם נקפיד על שני הדברים האלה, הסיכוי שתכנס לפה מוטציה נמוך. זה בידיים שלנו. מי שחוזר מחו"ל צריך לדעת שהוא חייב להקפיד על הבידוד כי קיימת האפשרות שהוא מכניס למדינת ישראל מוטציות חדשות".