תגובות נזעמות בימין לדברים שאמר הערב  (שבת) יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, בערוץ 13, מהם משתמעת תמיכה בהודעת בית הדין בהאג לפתוח חקירה נגד ישראל.

ח"כ ניצן הורוביץ אמר בתכנית "המטה המרכזי" כי "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור, ישראל צריכה לשאול את עצמה מה היא עשתה כדי למנוע את זה". יו"ר מרצ גם קרא לישראל לשתף פעולה עם בין הדין בהאג במקום לתקוף אותו.



בליכוד הגיבו בחריפות ואמרו כי "ניצן הורוביץ מפקיר את חיילי צה"ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית וראש הממשלה נתניהו ילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה".

"מרצ בראשות הורוביץ' תהיה שותפה של בנט וגדעון, שלא יכולים להקים ממשלה בלי יאיר לפיד כראש ממשלה. רק הליכוד יקים ממשלת ימין יציבה שתדאג לכל אזרחי ישראל ותילחם בהחלטה האנטישמית בהאג", אמרו עוד בליכוד.

יו"ר  עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, שלח הערב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו ביקש לפתוח בחקירה נגד הורוביץ.

"מדובר בחציית קו אדום", כתב בן גביר, "היועץ המשפטי לממשלה חייב להורות עוד הערב על הסרת החסינות של הורוביץ ולהורות על פתיחה בחקירה נגדו בחשד לבגידה במדינת ישראל. מי שתומך בהעמדת חיילי צה"ל לדין בבית דין אנטישמי ששואף רק לפגוע במדינת ישראל, אין לו מקום בכנסת. אחרת לא נוכל להסתכל בעיניים לקציני וחיילי צה"ל", אמר.

במפלגת "תקווה חדשה" אמרו כי מדובר "באמירה אומללה של ניצן הורוביץ על חשבון חיילי צה״ל. שום קמפיין לא מצדיק תמיכה בהחלטה אנטישמית ומוטב שיתנצל עליה. מדינת ישראל בראשות גדעון סער תוביל מערכה מאוחדת כנגד ההחלטה ובעד חיילי צה"ל".

גם בימינה תקפו את דברי הורוביץ' ואמרו כי "בעוד שבנט יוצא להגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, הורוביץ פוגע בנו מבפנים. חיילי צה"ל הגיבורים עומדים על המשמר יום וליל כדי להגן על אזרחי ישראל, והורוביץ ביניהם. תחת מנהיגות בנט אף חייל צה"ל לא יירתע מלהגן על עמו וארצו בגלל האנטישמיות של האג והצביעות של השמאל שאיבד דרך".

בתנועת "אם תרצו" הגיבו גם הם על דברי חה"כ הורוביץ כי יש לחקור את חיילי צה"ל בהאג: "דבריו האיומים של הורביץ האומרים כי צריך לחקור את חיילי צה"ל בהאג מבזים את חללי צה"ל, נכי צה"ל ולוחמי ישראל לדורותיהם. חיילי צה"ל שילמו בחייהם לא פעם כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים שארגוני טרור השתמשו בהם כמגן אנושי. בדבריו הורוביץ מייצר הצדקות לגדולי שונאינו כדי לעשות כותרות. זו עליבות נפש במיטבה".