יום האישה הבינלאומי יצוין מחר ברחבי העולם, ובמהלכו יחגגו את הישגיהן החברתיים, הכלכליים, התרבותיים והפוליטיים של נשים, וכן ינציחו קמפיינים למען שוויון בין המינים.

בניגוד לאירועי יום זה המתקיימים בעולם מדי שנה מאז ראשית המאה ה־20, הכוללים כנסים, תערוכות, פסטיבלים ואירועים רבים אחרים למען נשים - השנה יתקיימו החגיגות באופן וירטואלי, בעקבות משבר הקורונה העולמי.

במשך למעלה ממאה שנים אנשים ברחבי העולם מציינים את ה-8 במרץ כיום מיוחד עבור נשים, כאשר בכל שנה נבחר נושא מרכזי אחר שיעזור להעלות את המודעות לאי־השוויון. השנה, לפי אתר יום האישה הבינלאומי, הנושא הנבחר הוא Choose To Challenge. "כולנו יכולים לבחור לאתגר ולזעוק על הטיה מגדרית ואי־שוויון. כולנו יכולים לבחור לחפש ולחגוג הישגים של נשים", כתבו המארגנים באתר, תוך קריאה לאנשים לפרסם תמונות ברשתות החברתיות עם יד מורמת כדי להראות שהם בוחרים לאתגר ולקרוא תיגר על אי־השוויון הקיים.

צבעיו הרשמיים של יום זה הם סגול, ירוק ולבן. כמה מותגים בעולם ציינו את יום האישה הבינלאומי על ידי תרומת חלק מהכנסותיהם לארגונים המעצימים נשים, כמו מותג הבגדים האמריקאי Anthropologie שעשה שיתוף פעולה עם מותג הקוסמטיקה L’Occitane.

"מגיפת הקורונה הייתה מאתגרת במיוחד עבור נשים ברחבי העולם. רופאות, אחיות, מורות - תפקידים המוחזקים לעתים קרובות על ידי נשים - מצאו את עצמן בקו החזית של המגיפה", כך פרסמה בהצהרה הנציבות האירופית לקראת יום האישה, תוך קריאה "להודות לנשים על האומץ שלהן, החמלה שלהן ותרומתן במאבק הזה".

כמו כן, בהצהרה של האו"ם נכתב כי יום האישה הבינלאומי השנה הוא "זעקה למען שוויון דורי. הגיע הזמן לרתום סופית את כוחה של הנהגת נשים למימוש עתיד שוויוני יותר, מכיל ובר־קיימא יותר". מחר צפוי להתקיים אירוע וירטואלי המנוהל על ידי נשות האו"ם, בנושא "נשים בהנהגה: השגת עתיד שוויוני בעולם הקורונה".