האישה הזקנה בעולם, קיין טנאקה (Kane Tanaka), בת 118 מיפן, נבחרה לשאת את הלפיד האולימפי המסורתי לכבוד המשחקים האולימפיים 2021 שיתקיימו בקיץ הקרוב בטוקיו, לאחר שהתחרויות נדחו בשנה בשל משבר הקורונה.

על פי התוכניות, החל מ־25 בחודש זה הלפיד יעבור באזורים שנפגעו מרעידת האדמה והצונאמי בשנת 2011, בסימן 10 שנה לטרגדיה, לפני שייסע "בכל פינה ביפן". כך מסרו גורמים רשמיים. כאשר הלפיד יגיע לעיירה שימה שבמחוז פוקואוקה, משפחתה של טנאקה תדחף אותה על כיסא גלגלים במשך כ־100 מטר, עד שתעביר את הלפיד לרץ הבא.

טנאקה, שמתגוררת כיום בבית אבות, נולדה בשנת 1903 בכפר ווג'ירו שבאי הדרומי קיושו, שבע שנים בלבד לאחר שהחלו המשחקים האולימפיים המודרניים בשנת 1896.

בשנת 2019 הכריז ספר השיאים של גינס על טנאקה כמי ששברה את השיא בתור "האדם החי הוותיק ביותר בעולם". ההודעה על התוכניות לשאת את הלפיד האולימפי נמסרה במסגרת החלטת הוועד האולימפי שלא לאפשר לקהל זר להגיע למשחקים האולימפיים בניסיון להילחם במגיפת הקורונה.

הנשיאה החדשה של הוועדה סייקו האשימוטו הוסיפה כי "היינו רוצים שאנשים מרחבי העולם יגיעו לאצטדיון מלא עד אפס מקום, אבל אנחנו עוד לא מוכנים לארח אותם והמצב הרפואי לא נפתר". האולימפיאדה צפויה להתיפתח ב־23 ביולי.