סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יואב קיש, שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM, לאור הפעימה השלישית של פתיחת המשק שיצאה לדרך היום. קיש אמר כי "זה הצעד הראשון עבור המשק לצאת מאירוע יותר קשה. את התו הירוק שהחלנו, אין לאף מדינה בעולם. יש פה אירוע ברמה עולמית, רק בזכות ישראל, אני יודע שיהיה קשה לחלק מהאנשים לשמוע את זה, אך זו האמת. זה הישג מדהים".

קיש התייחס גם לסוגיית פתיחת השמיים והכנסת הישראלים בחזרה לארץ דרך נמל התעופה בן גוריון: "לא פותחים לכל מי שרוצה לבוא, זה לא יקרה, לא במספרים, לא במדיניות ולא בשיטה. יש לאנשים את הזכות לחזור להצביע, אך לא נפתח לעשרות אלפים. הגדרנו בין 1,000 ל-3,000 ביום. יש פה סיכון, כי ראינו שגם לציבור קשה לעמוד בגזרה של המלוניות, בשביל זה מחר נעביר בכנסת בקריאה ראשונה את חוק הצמידים האלקטרוניים, זה יהיה המתווה שנרוץ איתו הלאה".

קיש המשיך והסביר כי אין מספיק צמידים אלקטרוניים ולכן ננקטים צעדים נוספים במקביל. "מתגברים את המשטרה ושולחים לבידוד ביתי, שם המשטרה תעשה פיקוח. אם לא היו בחירות, היינו מושכים עוד שבועיים או שלושה להיערכות, אבל אנשים צריכים לחזור להצביע. הבחירות הן הבעיה, יש זכות לבוא ולהצביע, וחלק מהאנשים שיצאו ידעו שתהיה להם בעיה לחזור. לא נביא רכבת אווירית, בגלל הסכנה".

לבסוף, קיש התייחס גם לכינוסי הבחירות לכנסת של מפלגת הליכוד: "יש במקסימום 300 איש, אך אלפים רוצים לבוא. רואים את ההתלהבות בשטח. מבינים שהם חייבים לבוא להצביע אחרת נקבל ממשלה של יאיר לפיד, גדעון סער ונפתלי בנט. לציבור יש שתי ברירות – ממשלת ימין של נתניהו או ממשלת לפיד,גדעון בנט. הוא צריך להחליט אם הוא נותן קול לארבע שנים יציבות של נתניהו או ממשלה שמכשירה את הרצון של בנט לא ללכת לבחירות חמישיות".