כשהיא עם כפפות אגרוף ונעלי ספורט, ננסי ואן דר סטראטן, בת ה-75, קופצת אל זירת האגרוף ומתאמנת במטרה להתגבר על מחלת הפרקינסון שלה. לפני שש שנים, האישה הבלגית שחיה באנטליה שבטורקיה אובחנה כחולה במחלה וגילתה לגמרי במקרה את היתרונות של האגרוף בהתמודדות עם הפרקינסון. מאז, היא מתאמנת כשלוש פעמים בשבוע ומצליחה להאט את קצב המחלה בגופה. צפו בבת ה-75 באימון אגרוף:

בת ה-75 שמתאגרפת כדי להתגבר על מחלת הפרקינסון (צילום: רויטרס)

בראיון שנערך עם סוכנות הידיעות רויטרס, ננסי סיפרה: "האגרוף לא יכול לעצור את הפרקינסון כי היא מחלה ניוונית שאף פעם לא מפסיקה, אבל בזכות האגרוף אפשר להאט אותה". כבר במשך 15 שנה הקשישה חיה בטורקיה, שם גם חיים ילדיה ושמונת נכדיה, שתומכים מאוד בהחלטה להתאגרף. כמו כן, חשוב לציין כי ננסי לא מתחרה באף אדם, אלא רק מתאמנת בחבטות עם המאמן שלה. 

ננסי באימון אגרוף (צילום: רויטרס)
ננסי באימון אגרוף (צילום: רויטרס)

ננסי, המכונה על ידי המקומיים "דודה נאצ'יה", סיפרה כי בפעם הראשונה שהיא נכנסה אל זירת האגרוף כולם הסתכלו עליה בפלאיה.  "אם אתה בן יותר מ-50 כולם מתסכלים ושואלים מה אתה בכלל עושה כאן, אבל עם הזמן הם התרגלו אליי", היא אמרה. מחלת הפרקינסון, הפוגעת במיליונים ברחבי העולם, מייצרת רעידות ונוקשות בשרירים וכן בעיות הליכה ודיבור. מחקרים הוכיחו כי אגרוף יכול לעזור באימון השרירים ואף לשחרר אנדורפינים במוח, מה שעוזר בהתמודדות מול המחלה. 

כמו כן, ניורולוג מבית החולים מדיקנה שבאיסטנבול, גייסו קרליקאיה, אמר כי כיוון שמדובר במחלה ניוונית אין יכולת, שידועה היום למדע, שיכולה להפיג את המחלה. עם זאת, ישנה האפשרות לשפר את איכות החיים לחולים ואגרוף הוא אחת מהדרכים הללו. "אסור לשבת, חייב לצאת החוצה, לעשות ספורט ולהזיז את הגוף", אמר קרליקאיה.