הקטל בכבישים נמשך: רוכב אופנוע בן 38 נהרג היום (ראשון) כתוצאה מתאונה קטלנית עם משאית ברחוב ז'בוטינסקי פינת יצחק רבין בפתח תקווה. בוחני התנועה של המשטרה פתחו בחקירה.

התאונה אירעה בשעות הצהריים, ועל פי גורמי הרפואה שהגיעו למקום רוכב האופנוע נפצע במצב אנוש ופונה לבית החולים בילינסון תוך כדי פעולות החייאה וכשהוא סובל מחבלה רב מערכתית, אך שם נקבע מותו.

חובש רפואת חירום במד"א חיים כהן סיפר: "כשהגענו למקום התאונה ראינו צעיר שנלכד מתחת לחלקה הקדמי של המשאית ולאחר שחילצנו אותו במהירות, ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והיה ללא דופק וללא נשימה, התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

זירת התאונה בפתח תקווה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה בפתח תקווה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

כשעה לאחר מכן, רוכבת קורקינט חשמלי כבת 30 נהרגה לאחר שנפגעה גם היא ממשאית ברחוב המסגר בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה.

חובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א עידו שיף וערן נדלר סיפרו: "כשהגענו למקום התאונה ראינו את רוכבת הקורקינט לכודה מתחת לחלקה האחורי של המשאית. תוך כדי פעולות החילוץ של הכיבוי, ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה מאוד והייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות תאונת הדרכים הקטלנית. נהג המשאית, תושב טירה בשנות ה-30 לחייו עוכב לחקירה ובוחני התנועה של משטרת ישראל בזירה בודקים את נסיבות התאונה.

אתמול אף נהרג רוכב אופניים כבן 44 כתוצאה מפגיעת רכב פרטי בקרית ים, שברח ממקום התאונה מיד לאחר מכן. לאחר כחצי שעה חזר הנהג הפוגע, תושב קרית ים בן 27, והסגיר את עצמו לידי השוטרים שהיו במקום.

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של הצעיר החשוד שפגע ברוכב האופניים. הנהג הפוגע, יעקב פקדו, נמלט מהזירה כשהוא מפקיר, לכאורה, את רוכב האופניים שבו פגע.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", מתחילת השנה נהרגו ארבעה רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, שניים מהם ביומיים האחרונים.

על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נהרגו 24 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, שניים יותר מאשר ב-2019 וזאת, למרות הסגרים הארוכים והירידה בנסועת כלי הרכב בשל הקורונה.

"מגמת ההיפגעות של הרוכבים על הכלים החשמליים הולכת וגוברת, מבלי שהמדינה תשקיע ותסלול עבורם מספיק שבילי רכיבה שיפרידו אותם מכלי הרכב ויצילו אותם ממוות. פרוייקט אופנידן שאמור ליצור עבור הרוכבים רשת שבילי רכיבה בטוחים תקוע", טען מנכ"ל "אור ירוק" ארז קיטה – "בעולם מבינים כי בשל הקורונה והריחוק החברתי ישנו שינוי בדפוסי התחבורה ויותר בוחרים לעשות שימוש בכלים חשמליים ולכן, מפנים עבורם שבילי רכיבה בטוחים לעיתים גם על חשבון כלי רכב".

עיריית תל אביב מבצעת פרוייקט של שבילי אופניים באזורים שונים בעיר ולאחרונה היא החלה לסלול שבילים עם הפרדה ברחוב דיזנגוף. על פי התכנית, בעתיד גם באזור המסגר אמורים להיות שבילי אופניים עם הפרדה, במסגרת פרוייקט "שידרת הקריה".