יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר, הודיע היום (ראשון) לקראת יום האישה הבינלאומי כי פעל לתיקון התקנות למניעת הטרדות מיניות ולהרחבתן גם לגופי ואיגודי ספורט. בנוסף, הושג תקציב של חמישה מיליון ש״ח (שיועברו מדי שנה), במטרה להרחיב את הפריסה של חדרים אקוטיים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית ופעלתי לטובת מתן מענק קורונה עבור נשים עצמאיות שהיו בהריון בשנת 2019.

פורר ציין עוד כי במהלך שמונת החודשים בהם הוא מכהן בתפקיד, יזם את חוק שלילת האפוטרופסות ממי שרצח, ניסה לרצוח או אנס, בתוך המשפחה. 

בנוסף, במטרה לסייע בשבירת תקרת הזכוכית, יזם את יצירת המדד לשוויון מגדרי בחברות הציבוריות, בשיתוף פעולה עם יושבת ראש הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, ועם מנהל רשות שוק ההון והביטוח, מר משה ברקת. באמצעות המדד יצרו תחרות בין החברות השונות באשר לשילובן של נשים במועצות מנהלים של חברות ציבוריות והוענקו לציבור המשקיעים שקיפות לגבי קידום נשים בחברות הנסחרות.

"ימים רבים חלפו מהמאבק הגלובלי של נשים לקבל את זכות הצבעה, זכות טבעית שאינה מוטלת בספק, והנה היום, עדיין החברה הישראלית עדין לא מעניקה באמת שוויון הזדמנויות מלא לנשים" כתב פורר באגרת. "כיו״ר הוועדה, נחשפתי במהלך שנת הקורונה לנתונים הקשים על הרחבת הפערים בתקופת המשבר, שבאו לידי ביטוי בכך שיותר נשים פוטרו, הוצאו לחל״ת ונפגעו כלכלית. כמו כן, הפניות למרכזי הסיוע לנפגעות אלימות ותקיפות מיניות עלו בצורה חדה", הוסיף.

"נחשפתי לסיפורים קשים ולנשים ונערות עם עוצמות בלתי רגילות, שהצליחו לשבור תקרות זכוכית ולהתגבר על מצבים בלתי נתפסים. נחשפתי לחוליים של החברה הישראלית ובמקביל גם ליכולות המדהימות שלנו לבצע מהפכות תוך זמן קצר כשאנו משלבים ידיים ופועלים יחד. נותרה עוד כברת דרך ארוכה להשגת שוויון. אני בטוח שהעובדה שאחרי שנים ארוכות, סביב השולחן שעוסק בקידומן של נשים, ישבו נשים וגברים יחד, מתוך הבנה שקידום נשים הוא יעד של החברה הישראלית כולה ולא רק של נשים, תסייע ליצירת אנרגיה מחודשת ועצומה שתוביל ליצירת חברה שוויונית ומגוונת", סיכם.