משרד הבריאות ימליץ לממשלה על הרחבת חובת חיסון או בדיקות קורונה לעובדי תיירות, אירועים, בתי תפילה, מסעדות וכל מקומות התו הירוק. כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12. לפי הפרסום, הסיבה היא שעשרות אחוזים מעובדי מקומות התו הירוק לא התחסנו, חרף העובדה שהמבקרים אכן נדרשים להיכנס עם הדרכון הירוק. 

בתוך כך, המשרד עדכן הערב את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, והודיע כי 1,863 אנשים אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה, 4.2 אחוזים מסך כל הבדיקות, 45,940. נכון לעכשיו, קיימים כ-37,472 חולים פעילים ומצבם של 712 מהם מוגדר קשה. בתוך כך, כ-5,889 אנשים נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף. בנוסף, 4,941,633 אנשים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ו-3,748,243 אנשים קיבלו את מנת החיסון השנייה.

בראיון ששר הבריאות, יולי אדלשטיין העניק בחדשות 12, הוא אמר כי חרף הסרת המגבלות, "כולנו בחששות. אם היינו בדרגשת כוננות גבוהה, ירדנו מעט, אך אנו עדיין מאוד חוששים. מקווה שלא נגיע לסגרים נוספים". עוד הוסיף, כשנשאל האם הקורונה באמת מאחורינו, ש"הקורונה כאן למשך שנים, אבל בזכות החיסונים אנחנו יכולים להרשות לעצמנו הרבה דברים".

בהתייחסו לפתיחת נתב"ג, אמר שלמרות התנגדות משרד הבריאות, "אי אפשר למנוע מאזרחים לבוא ולהצביע, לכן בלב כבד נאלצנו לפתוח".

בנוסף, פרויקטור הקורנה, פרופ' נחמן אש, התראיין בחדשות 13 ואמר כי למרות דבריו הבוקר בכאן רשת ב' כי "אפשר יהיה לוותר על המסכות בחוץ - החשיבות שלהן שם נמוכה", יהיה קשה לבטל את החוק בנושא: "מיד אמרנו שהמסכות הן אמצעי חשוב יותר בתוך המבנה מאשר בחוץ אבל החוק חייב את עטיית המסכות גם בחוץ, ויש להן ערך. קשה להאמין שאפשר יהיה לבטל".

עוד הוסיף באופן מפורש שהחלטות מתקבלות גם משיקולים אלקטורליים: "הבחירות משפיעות, אני לא אתמם. בדיונים השונים רואים את זה. אבל כשיהיה צורך בקבלת החלטות מכריעות נוכל לקבל אותן גם לפני הבחירות".