בית משפט השלום בנצרת האריך הערב (שני) בשבוע ימים את מעצרם של שני החשודים בשוד וחטיפת הנשק של חייל אגוז בשבוע שעבר. מעצרם של שני האזרחים הנוספים החשודים בסיוע להם הוארך עד ליום חמישי והחקירה בעיצומה.

כזכור, המשטרה הודיעה הלילה כי עצרה שני חשודים בשוד וחטיפת הנשק של חייל אגוז בעת הניווט הלילי בשבוע שעבר ביער חרוביה סמוך לשפרעם.

החשודים, כך פרסמה המשטרה בהודעה לתקשורת, הם בני 25, תושבי היישוב הבדואי הצפוני איבטין, אשר נעצרו בתוך דירת מסתור סמוך לכפר הבדואי זבידאת שבבקעת הירדן, כשברשותם תחמושת. הם יובאו מחר בשעות הבוקר לבית משפט השלום בנצרת לדיון בקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

כזכור, במהלך אימון ניווט בדד בחטיבת הקומנדו שהתקיים ביום חמישי, נשקו האישי של חייל בחטיבה נחטף על ידי חשודים, לאחר עימות פיזי בין הצדדים, שבמהלכו החייל נפצע בפניו באורח קל. 

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ציין כי מדובר באירוע חמור בו נחצה קו אדום. מפקד יחידת אגוז, א', העביר בעקבות האירוע מסר ללוחמיו, בו הודיע כי "לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים ממנו את הנשק, לא יכול להיות לוחם אגוז".

א' המשיך בהודעתו ומסר כי "גם בלחימה, לא אקבל שבוי אלא אם הוא חלילה גופה, צר לי אבל זהו סטנדרט מינימום ביחידה. אין שבויים, אין חטיפת נשק, חתירה למגע עד הניצחון".

ההודעה שהעביר מפקד יחידת אגוז לפקודיו (צילום: פרטי)
ההודעה שהעביר מפקד יחידת אגוז לפקודיו (צילום: פרטי)

מהתחקיר הראשוני לאירוע עלה כי סמוך לשעה 3:00, החייל הבחין ברכב חשוד עם דמויות, שהגיע מאחוריו דרך ציר העפר שעליו הלך. הרכב עצר ליד החייל ושואל אם הוא צריך טרמפ, אך החייל התעלם ובהמשך, הרכב עשה חצי סיבוב מלפני החייל ועצר. החשודים יצאו מהרכב ונפתח עימות שנמשך מספר דקות, בו ניסו השניים לחטוף ממנו את הנשק תוך מאבק. 

החייל הזעיק את מפקדיו כאשר לחץ על לחצן מצוקה ומפקד הפלוגה ומפקד הצוות חברו אליו, אך החשודים ברחו. מפקד הפלוגה הוסיף לעשות סריקה עם רכבו בנסיון לאתר את החשודים, אך ללא הצלחה. לאחר מכן, המשטרה הגיעה למקום. כמו כן, כל האירוע התרחש מאות מטרים מנקודת הסיום שהחייל היה צריך להגיע אליה.