נראה שיקב ברקן פיצח את השיטה. ממש לפני פסח השיק ביקב סדרה מוגבלת בשם פלטינום שכרגע כוללת יין אחד בלבד: קברנה סוביניון 2018. הקברנה הזה ממשיך את מגמת השינוי באחד היקבים הענקים בישראל, התעדכנות, דיוק ומודרניות. הכל קצת יותר קליל ופחות מפוצץ. צוות הייננים של היקב בראשות עידו לוינסון ממשיך את המגמה ועדכון הסגנון. במקרה הנ"ל, מדובר בצעד נוסף ובהוכחה שלא כל קברנה סוביניון ישראלי חייב להיות אלכוהולי, כבד, בעל טעמי פרי מפותחים מאוד ובעיקר כבד. מתברר שאפשר אחרת. 

בכל בציר טועם צוות הייננים חביות רבות של יינות מכרמים רבים ברחבי הארץ, כדי להחליט לאילו מוצרים סופיים הם מתאימים ובאיזה סדרות הם יכולים לנצח. בטעימה המדוברת, בחר צוות הייננים חביות של קברנה סוביניון מכרמים בגליל העליון שהתבלטו מעל שאר החביות, בעיקר מבחינת טעמים וארומות. לאחר הבחירה המשיכו היינות להתיישן בחביות עד שהגיע הזמן לייצר מהן את הגרסה הראשונה של הפלטיניום!

יקב ברקן - חדר החביות  (צילום: באדיבות היקב )
יקב ברקן - חדר החביות (צילום: באדיבות היקב )

אז מה היה לנו
קודם כל צריך לזכור כי בציר 2018 בגליל העליון היה לא פשוט כלל. השנה החלה בחורף מועט משקעים, ועונת הגשמים הסתיימה בכ-80% מכמות המשקעים הצפויה. עונת הגשמים השחונה המשיכה לאביב חמים מהממוצע ואירועי גשם וברד חריגים, שהביאו לירידה משמעותית ביבול. התוצאה: יבול נמוך יחסית, כתוצאה מתקופת ההבשלה קרירה, ואיכות פרי מצוינת. 

ברקן, קברנה סוביניון פלטינום 2018 
היין נעשה ממאה אחוז ענבי קברנה סוביניון מכרמי רמת דלתון בגובה של 600 – 800 מטר מעל פני הים. לאחר תסיסה מבוקרת הוא עבר  להתיישנות של כ- 18 חודשים בחביות אלון צרפתיות. כן, אותן חביות שלאחר שנה וחצי התגלו כמצטיינות. התוצאה נהרדר. קברנה סוביניון ישראלי עם ניחוח אירופאי מעט, לא צועק ולא נדחף אלא מגיע בשקט ואלגנטיות. הוא מציג איזון נהדר בין נוכחות הפרי לחומציות ולהשפעת החבית המעודנת, בתוספת רובד עשבוני מפולפל שתורם למכלול עצמו. 

בסופו של דבר, זהו  קברנה מודרני, בבקבוק כבד ומכובד עם תווית כסופה שבדרך כלל מרמזת על יינות יותר בומבסטים ואפילו קצת קיטשיים.  השילוב של בקבוק יוקרתי עם יין אלגנטי ומדויק, במחיר של שבעים שקלים בלבד, הופך את כל החבילה למשתלמת במיוחד ואת 'ברקן פלטינום' לבקבוק מושלם לשולחן החג הקרוב. עם סגר או בלעדיו.

יקב ברקן -קברנה סוביניון פלטינום  (צילום: יח''צ)
יקב ברקן -קברנה סוביניון פלטינום (צילום: יח''צ)